Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sign Language Interpretation in Language Learning for Deaf University Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F24%3A10486458" target="_blank" >RIV/00216208:11210/24:10486458 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sign Language Interpretation in Language Learning for Deaf University Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This presentation addresses the issue of sign language interpretation in language education for deaf university students, drawing on practical experiences from interpreted classes at Charles University. The aim is to present how the interpretation of foreign language instruction is conducted, the strategies used, and the specific competencies required of sign language interpreters. The discussion will cover practical aspects of interpretation, the challenges associated with conveying linguistic content, and strategies for effectively mediating educational material. The paper also analyzes various real-world scenarios in which interpreters operate and emphasizes the importance of professional training and continuous education for interpreters. This practice-oriented overview provides valuable insights for academics, interpreters, and educational institutions striving to ensure equal access to education for deaf students.

  • Název v anglickém jazyce

    Sign Language Interpretation in Language Learning for Deaf University Students

  • Popis výsledku anglicky

    This presentation addresses the issue of sign language interpretation in language education for deaf university students, drawing on practical experiences from interpreted classes at Charles University. The aim is to present how the interpretation of foreign language instruction is conducted, the strategies used, and the specific competencies required of sign language interpreters. The discussion will cover practical aspects of interpretation, the challenges associated with conveying linguistic content, and strategies for effectively mediating educational material. The paper also analyzes various real-world scenarios in which interpreters operate and emphasizes the importance of professional training and continuous education for interpreters. This practice-oriented overview provides valuable insights for academics, interpreters, and educational institutions striving to ensure equal access to education for deaf students.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů