Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emoce ve výuce češtiny jako druhého jazyka: jazyková radost a jazyková úzkost

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F24%3A10488861" target="_blank" >RIV/00216208:11210/24:10488861 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=jC3rxBGyHE" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=jC3rxBGyHE</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Emoce ve výuce češtiny jako druhého jazyka: jazyková radost a jazyková úzkost

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Emoce výrazně ovlivňují proces učení. Zkoumání emočních reakcí na výuku cílového jazyka může vést ke zlepšení metodologie výuky, podpoře pozitivních postojů k učení se cílovému jazyku a zvýšení motivace. Studie zkoumá emocionální prožitky 123 anglicky mluvících studentů, kteří se během semestrálního programu na univerzitě v Praze učili češtinu jako druhý jazyk. Zaměřuje se zejména na úroveň jazykové úzkosti a jazykové radosti, kterou studenti v hodinách češtiny zažívali, a identifikuje učební činnosti, jež ovlivnily emoce studujících. Účastníci na konci semestru vyplnili online dotazníky. Výsledky ukazují obecně pozitivní vnímání výuky češtiny: vysoká úroveň jazykové radosti se pojila s pozitivním prostředím jazykové třídy, a to zejména s osobností vyučujících, a s interaktivními aktivitami, jako jsou hry, párová či skupinová práce a exkurze mimo jazykovou třídu. Zjištění zdůrazňují roli jazykové radosti v jazykové výuce a poukazují na důležitost povzbudivé atmosféry, vytvoření bezpečného výukového prostředí a zařazení aktivit, které vyvolávají pozitivní emoční odezvu.

  • Název v anglickém jazyce

    Emotions in Learning Czech as a Second Language: Language Enjoyment and Language Anxiety

  • Popis výsledku anglicky

    Emotions deeply influence the learning process. Exploring emotional reactions to learning the target language can lead to improved teaching methodology, foster positive attitudes toward learning the target language, and increase learners&apos; motivation. This study examines the emotional responses of 123 English native speakers who were learning Czech as a second language during a semester-long program at a university in Prague. It focuses on the levels of foreign language anxiety (FLA) and foreign language enjoyment (FLE) that students experienced in Czech classes. Furthermore, it identifies the teaching methods and classroom activities that influenced these emotions. Participants completed online questionnaires at the end of the semester. The results showed a generally positive perception of Czech language teaching: high levels of language enjoyment were associated with a positive language classroom environment, especially with the teachers, and with interactive activities such as games, pair or group work, and excursions outside the language classroom. The findings highlight the role of FLE in the learning process and underscore the importance of a positive atmosphere in the classroom, a safe learning environment, and the inclusion of activities that elicit positive emotional responses.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EH22_008%2F0004595" target="_blank" >EH22_008/0004595: Za hranice bezpečnosti: role konfliktu v posilování odolnosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Nová Čeština doma &amp; ve světě

  • ISSN

    1805-367X

  • e-ISSN

    1805-367X

  • Svazek periodika

    2024

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    22-32

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus