Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Positive emotional stimuli in teaching foreign language vocabulary

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F21%3A63534878" target="_blank" >RIV/70883521:28150/21:63534878 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0346251X21002323" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0346251X21002323</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.system.2021.102678" target="_blank" >10.1016/j.system.2021.102678</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Positive emotional stimuli in teaching foreign language vocabulary

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Positive emotional stimuli, when compared to neutral memories, persist longer in memory and are recalled with greater accuracy and readiness, which might be rather significant in foreign language learning. The primary objective of this study was to determine whether or not positive emotional stimuli enhance remembering of new foreign language vocabulary. The pre-test/post-test design was applied, and both declarative and procedural vocabulary knowledge were tested in control and experimental groups before and after the intervention. Participants՚ emotional comfort and foreign language enjoyment were evaluated by two standardized scales and their perception of the intervention was investigated through a feedback questionnaire. The findings revealed a significant increase of declarative vocabulary knowledge and foreign language enjoyment in the experimental group.

  • Název v anglickém jazyce

    Positive emotional stimuli in teaching foreign language vocabulary

  • Popis výsledku anglicky

    Positive emotional stimuli, when compared to neutral memories, persist longer in memory and are recalled with greater accuracy and readiness, which might be rather significant in foreign language learning. The primary objective of this study was to determine whether or not positive emotional stimuli enhance remembering of new foreign language vocabulary. The pre-test/post-test design was applied, and both declarative and procedural vocabulary knowledge were tested in control and experimental groups before and after the intervention. Participants՚ emotional comfort and foreign language enjoyment were evaluated by two standardized scales and their perception of the intervention was investigated through a feedback questionnaire. The findings revealed a significant increase of declarative vocabulary knowledge and foreign language enjoyment in the experimental group.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    System

  • ISSN

    0346-251X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    104

  • Číslo periodika v rámci svazku

    neuvedeno

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    "neuvedeno"

  • Kód UT WoS článku

    000781624700012

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85118581320