The impact of emotionally competent stimuli on language lexis retention
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F22%3A63554038" target="_blank" >RIV/70883521:28150/22:63554038 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.xlinguae.eu/2022_15_3_5.html" target="_blank" >http://www.xlinguae.eu/2022_15_3_5.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18355/XL.2022.15.03.05" target="_blank" >10.18355/XL.2022.15.03.05</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The impact of emotionally competent stimuli on language lexis retention
Popis výsledku v původním jazyce
The objective of this study was to determine whether or not positive emotional stimuli enhance the learning of new foreign language vocabulary among learners with different learning styles. The stimuli were presented in English classes to the experimental group for eight weeks. Vocabulary knowledge was tested in the control and experimental groups before and after the intervention. Participants’ learning styles were detected by a validated questionnaire. The findings revealed an increase of vocabulary knowledge among all participants, with nearly double the improvement in the experimental group. The highest vocabulary increase was detected among learners with a musical learning style.
Název v anglickém jazyce
The impact of emotionally competent stimuli on language lexis retention
Popis výsledku anglicky
The objective of this study was to determine whether or not positive emotional stimuli enhance the learning of new foreign language vocabulary among learners with different learning styles. The stimuli were presented in English classes to the experimental group for eight weeks. Vocabulary knowledge was tested in the control and experimental groups before and after the intervention. Participants’ learning styles were detected by a validated questionnaire. The findings revealed an increase of vocabulary knowledge among all participants, with nearly double the improvement in the experimental group. The highest vocabulary increase was detected among learners with a musical learning style.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
XLinguae
ISSN
1337-8384
e-ISSN
2453-711X
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
51-60
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85134201685