Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The impact of emotionally competent stimuli on language lexis retention

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F22%3A63554038" target="_blank" >RIV/70883521:28150/22:63554038 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.xlinguae.eu/2022_15_3_5.html" target="_blank" >http://www.xlinguae.eu/2022_15_3_5.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18355/XL.2022.15.03.05" target="_blank" >10.18355/XL.2022.15.03.05</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The impact of emotionally competent stimuli on language lexis retention

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of this study was to determine whether or not positive emotional stimuli enhance the learning of new foreign language vocabulary among learners with different learning styles. The stimuli were presented in English classes to the experimental group for eight weeks. Vocabulary knowledge was tested in the control and experimental groups before and after the intervention. Participants’ learning styles were detected by a validated questionnaire. The findings revealed an increase of vocabulary knowledge among all participants, with nearly double the improvement in the experimental group. The highest vocabulary increase was detected among learners with a musical learning style.

  • Název v anglickém jazyce

    The impact of emotionally competent stimuli on language lexis retention

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this study was to determine whether or not positive emotional stimuli enhance the learning of new foreign language vocabulary among learners with different learning styles. The stimuli were presented in English classes to the experimental group for eight weeks. Vocabulary knowledge was tested in the control and experimental groups before and after the intervention. Participants’ learning styles were detected by a validated questionnaire. The findings revealed an increase of vocabulary knowledge among all participants, with nearly double the improvement in the experimental group. The highest vocabulary increase was detected among learners with a musical learning style.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    XLinguae

  • ISSN

    1337-8384

  • e-ISSN

    2453-711X

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    51-60

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85134201685