Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Language learning motivation in post-secondary courses: English, German, Spanish, Japanese, and multilingualism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F24%3A10488868" target="_blank" >RIV/00216208:11210/24:10488868 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=F1HCTxk4rh" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=F1HCTxk4rh</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CASALC2024-1-3" target="_blank" >10.5817/CASALC2024-1-3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Language learning motivation in post-secondary courses: English, German, Spanish, Japanese, and multilingualism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study explores the motivational proiles of students enrolled in language courses at the post-secondary level, emphasizing the role of the ideal multilingual self. A sample of 280 learners across English, German, Spanish, and Japanese courses participated in the research. Drawing from the L2 Motivational Self System framework and integrating the concept of the ideal multilingual self, the study utilized a questionnaire to investigate the sources of language learning motivation. The indings revealed English and German as the predominant language choices, primarily inluenced by external factors such as academic requirements and societal expectations. In contrast, learners engaged in less commonly taught languages, particularly Japanese, demonstrated heightened intrinsic motivation and a more explicit ideal multilingual self-concept. This trend highlights the signiicance of multilingualism in shaping learners&apos; motivational proiles, with learners of less commonly taught languages expressing a stronger inclination towards linguistic versatility and proiciency. Moreover, the study revealed a positive correlation between speaking multiple languages and the aspiration for multilingualism, suggesting that learners with multilingual backgrounds are more inclined toward embracing linguistic diversity. These indings contribute to understanding the dynamic relationshipbetween language choice, motivational factors, and the ideal multilingual self-concept in the context of post-secondary language education.

  • Název v anglickém jazyce

    Language learning motivation in post-secondary courses: English, German, Spanish, Japanese, and multilingualism

  • Popis výsledku anglicky

    This study explores the motivational proiles of students enrolled in language courses at the post-secondary level, emphasizing the role of the ideal multilingual self. A sample of 280 learners across English, German, Spanish, and Japanese courses participated in the research. Drawing from the L2 Motivational Self System framework and integrating the concept of the ideal multilingual self, the study utilized a questionnaire to investigate the sources of language learning motivation. The indings revealed English and German as the predominant language choices, primarily inluenced by external factors such as academic requirements and societal expectations. In contrast, learners engaged in less commonly taught languages, particularly Japanese, demonstrated heightened intrinsic motivation and a more explicit ideal multilingual self-concept. This trend highlights the signiicance of multilingualism in shaping learners&apos; motivational proiles, with learners of less commonly taught languages expressing a stronger inclination towards linguistic versatility and proiciency. Moreover, the study revealed a positive correlation between speaking multiple languages and the aspiration for multilingualism, suggesting that learners with multilingual backgrounds are more inclined toward embracing linguistic diversity. These indings contribute to understanding the dynamic relationshipbetween language choice, motivational factors, and the ideal multilingual self-concept in the context of post-secondary language education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CASALC Review

  • ISSN

    1804-9435

  • e-ISSN

    2694-9288

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    47-65

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus