Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Plurilingual students in tandem language exchange: Motivation, perceived positive language interaction, and plurilingual approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F24%3A10488872" target="_blank" >RIV/00216208:11210/24:10488872 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0562-2024" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0562-2024</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0562-2024" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M280-0562-2024</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Plurilingual students in tandem language exchange: Motivation, perceived positive language interaction, and plurilingual approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Languages in the speakers&apos; repertoire influence additional language acquisition and the learners may perceive interaction among them. This chapter presents a study on plurilingualism in a language exchange course (language tandem), exploring the ideal multilingual selves, perceived positive language interaction (PPLI) of languages that the learners have studied, and plurilingual strategies employed in the tandem course. Data were collected using reflections, learner diaries, interviews, and a recorded lesson. The qualitative study presents profiles of a pair where a Czech student learns French as L4 and a Canadian student learns Czech as L4. The results underscore the role of the teacher in perceiving interaction among languages learned and language learning motivation and challenge the monolingual bias in tandem language learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Plurilingual students in tandem language exchange: Motivation, perceived positive language interaction, and plurilingual approach

  • Popis výsledku anglicky

    Languages in the speakers&apos; repertoire influence additional language acquisition and the learners may perceive interaction among them. This chapter presents a study on plurilingualism in a language exchange course (language tandem), exploring the ideal multilingual selves, perceived positive language interaction (PPLI) of languages that the learners have studied, and plurilingual strategies employed in the tandem course. Data were collected using reflections, learner diaries, interviews, and a recorded lesson. The qualitative study presents profiles of a pair where a Czech student learns French as L4 and a Canadian student learns Czech as L4. The results underscore the role of the teacher in perceiving interaction among languages learned and language learning motivation and challenge the monolingual bias in tandem language learning.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Compétences plurilingues : perspectives et actions / Plurilingual competencies: perspectives and actions

  • ISBN

    978-80-280-0562-7

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    55-66

  • Počet stran knihy

    99

  • Název nakladatele

    Muni Press

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly