Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Subphonemic detail and foreign language learning: Word-final sibilants in Korean learners of L2 English and L3 German

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F24%3A10490210" target="_blank" >RIV/00216208:11210/24:10490210 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=8jN9D3BRVB" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=8jN9D3BRVB</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.59960/12.1.a4" target="_blank" >10.59960/12.1.a4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Subphonemic detail and foreign language learning: Word-final sibilants in Korean learners of L2 English and L3 German

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A variety of studies have documented durational differences in homophonous word-final phonemic and morphemic alveolar sibilants in English ([s,z]). The present study investigates Korean learners of English as a foreign language (L2), whose first language does not showacoustic release of word-final sibilants, in their production of English phonemic and morphemic [s] and [z] in word-final position. In addition, Korean learners&apos; production of word-final [s] in German as a third language (L3) are analyzed and compared to how first language speakers ofGerman acoustically realize different functional variants of homophonous alveolar sibilants. Results show that Korean learners are able to incorporate subphonemic detail of word-final [s] and [z] that they implicitly learn in their first (English) and second (German) foreign language. The findings support the view that Korean listeners/ speakers are attentive to durational variation in word-final sibilants in foreign languages. The findings can contribute to the growing field of subphonemic studies in foreign language learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Subphonemic detail and foreign language learning: Word-final sibilants in Korean learners of L2 English and L3 German

  • Popis výsledku anglicky

    A variety of studies have documented durational differences in homophonous word-final phonemic and morphemic alveolar sibilants in English ([s,z]). The present study investigates Korean learners of English as a foreign language (L2), whose first language does not showacoustic release of word-final sibilants, in their production of English phonemic and morphemic [s] and [z] in word-final position. In addition, Korean learners&apos; production of word-final [s] in German as a third language (L3) are analyzed and compared to how first language speakers ofGerman acoustically realize different functional variants of homophonous alveolar sibilants. Results show that Korean learners are able to incorporate subphonemic detail of word-final [s] and [z] that they implicitly learn in their first (English) and second (German) foreign language. The findings support the view that Korean listeners/ speakers are attentive to durational variation in word-final sibilants in foreign languages. The findings can contribute to the growing field of subphonemic studies in foreign language learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Asian Journal of English Language Studies

  • ISSN

    2619-7219

  • e-ISSN

    2619-7219

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1 (Červen)

  • Stát vydavatele periodika

    PH - Filipínská republika

  • Počet stran výsledku

    36

  • Strana od-do

    75-110

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus