Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Je možné změnit postavení romské menšiny v České republice pomocí vzdělávání? Zkušenosti z letní školy pro nadané mladé romské muzikanty

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F16%3A10327606" target="_blank" >RIV/00216208:11220/16:10327606 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Je možné změnit postavení romské menšiny v České republice pomocí vzdělávání? Zkušenosti z letní školy pro nadané mladé romské muzikanty

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se věnuje tématu diskriminace romské menšiny v českém vzdělávacím systému a opatření zaměřeným na zlepšení stávající situace. Přes kroky, které již byly realizovány Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, romské děti jsou stále nadměrně zastoupeny ve školách pro děti trpící lehkou duševní chorobou. Proto Ministerstvo školství plánuje zavést systém podpůrných opatření k podpoře všem dětem, které to potřebují. Aby se maximalizoval účinek podpůrných opatření, bude třeba shromažďovat údaje týkající se schopnosti každého žáka a jejich další vlastnosti a analyzovat, které podpůrné opatření je pro ně nejvhodnější. Autoři popisují příklady programů zaměřených na podporu romských dětí ve vzdělávání. Zvláštní pozornost je věnována zkušeností autorů získaných díky učení základů práva na letní škole pro mladé romské hudebníky. Autoři popsali svoji zkušenost a zformulovali principy, které věří, že je nezbytné dodržovat pro úspěšnou práci s romskými dětmi a mládeží.

  • Název v anglickém jazyce

    Is it possible to change the situation of Roma minority in Czech Republic through education system? Summer school for young Roma musicians experience

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the discrimination of Roma minority in the Czech education system and measures designed to improve the current situation. Despite the steps already implemented by the Ministry of Education, Youth and Sport, Roma children are still overrepresented in schools for children suffering from light mental illness. Therefore Ministry of Education plans to introduce a system of support measures available to all children who need them. In order to maximize the effect of support measures, it will be necessary to collect data concerning abilities of each pupil and their other characteristics and analyze which support measure is the most suitable for them. The authors describe examples of the programs aimed at the support of Roma children in education, namely remedial education and support of education in families, scholarships, leisure time activities or pre-primary education. Particular attention is paid to the experience of authors gained by teaching basics of law at summer school for young Roma musicians. The authors described their work and formulated principles which they believe to be essential for a successful work with Roma children and the youth. The principles are following: long-term nature of support, positive experience, trust, use of activities which are attractive for children and overcoming of prejudices at both sides. Finally, the authors also emphasize that the programmes should be based on personal experience of participants. In conclusion, the authors argue that through education it is possible to improve the position of the Roma minority in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Carolinae. Iuridica

  • ISSN

    0323-0619

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    199-214

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus