Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělávání Romů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10108327" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10108327 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělávání Romů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Řešení vzdělání romské národnostní menšiny je složitý proces nejen v České republice, ale i v jiných zemích. Bez systémového řešení koordinovaného státem se vzdělání Romů nevyřeší. Krátkodobé programy nepřinášejí žádoucí výsledky. Příprava učitelů na pedagogických fakultách v oblasti romistiky a romského jazyka je nesystematická a někdy pouze okrajová záležitost. Na základních školách je mnohdy podceňována jazyková bariéra u romských dětí. Odlišnost romského jazyka od jazyka českého je tak podstatná, žemá za následek nepochopení vzdělávacích problémů těchto žáků. Je třeba využívat veškerých vzdělávacích přístupů, které současný školský systém nabízí s cílem zabránit zbytečnému zařazování romských dětí do speciálního školství. Nízké aspirace v rodině ovlivńují negativně hodnotový systém dětí, vedou k nedostatečnému vzdělání a následně k pracovnímu uplatnění. Nižší společenské zařazení se stává očekávaným, vede k poklesu životní úrovně až k chudobě a sociálnímu vyloučení. V procesu sebe

  • Název v anglickém jazyce

    The Education of Roma

  • Popis výsledku anglicky

    Solving education in the Roma minority population is a complicated process, not only in the Czech Republic, but also in other countries. The education of Roma people cannot be solved without a systemic solution coordinated by the state. Short-term programs do not fulfil the desired outcomes. Teacher preparation at faculties of education in the area of Roma studies and Roma language is not systematic and it is sometimes only a marginal matter. The language barrier of Roma children is often underestimatedat basic schools. The difference between Roma language and Czech language is significant and it results in a lack of understanding of the educational problems of these pupils. It is necessary to use all the educational approaches which are offered by the current educational system to prevent redundant enrolment of Roma children into special schools. Low aspirations in Roma families influence negatively on the value system of children and they lead to insufficient education which impacts

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-246-1909-5

  • Počet stran knihy

    130

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy