Vzdělávání Romů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10108327" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10108327 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávání Romů
Popis výsledku v původním jazyce
Řešení vzdělání romské národnostní menšiny je složitý proces nejen v České republice, ale i v jiných zemích. Bez systémového řešení koordinovaného státem se vzdělání Romů nevyřeší. Krátkodobé programy nepřinášejí žádoucí výsledky. Příprava učitelů na pedagogických fakultách v oblasti romistiky a romského jazyka je nesystematická a někdy pouze okrajová záležitost. Na základních školách je mnohdy podceňována jazyková bariéra u romských dětí. Odlišnost romského jazyka od jazyka českého je tak podstatná, žemá za následek nepochopení vzdělávacích problémů těchto žáků. Je třeba využívat veškerých vzdělávacích přístupů, které současný školský systém nabízí s cílem zabránit zbytečnému zařazování romských dětí do speciálního školství. Nízké aspirace v rodině ovlivńují negativně hodnotový systém dětí, vedou k nedostatečnému vzdělání a následně k pracovnímu uplatnění. Nižší společenské zařazení se stává očekávaným, vede k poklesu životní úrovně až k chudobě a sociálnímu vyloučení. V procesu sebe
Název v anglickém jazyce
The Education of Roma
Popis výsledku anglicky
Solving education in the Roma minority population is a complicated process, not only in the Czech Republic, but also in other countries. The education of Roma people cannot be solved without a systemic solution coordinated by the state. Short-term programs do not fulfil the desired outcomes. Teacher preparation at faculties of education in the area of Roma studies and Roma language is not systematic and it is sometimes only a marginal matter. The language barrier of Roma children is often underestimatedat basic schools. The difference between Roma language and Czech language is significant and it results in a lack of understanding of the educational problems of these pupils. It is necessary to use all the educational approaches which are offered by the current educational system to prevent redundant enrolment of Roma children into special schools. Low aspirations in Roma families influence negatively on the value system of children and they lead to insufficient education which impacts
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-246-1909-5
Počet stran knihy
130
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—