Limity inkluze ve vzdělávání romských dětí v České republice: boj o identitu žáka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F18%3A50015278" target="_blank" >RIV/62690094:18440/18:50015278 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11240/18:10387150
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2018-2-235" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2018-2-235</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2018-2-235" target="_blank" >10.5817/PedOr2018-2-235</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Limity inkluze ve vzdělávání romských dětí v České republice: boj o identitu žáka
Popis výsledku v původním jazyce
Tématem textu jsou limity inkluze ve vzdělávání romských dětí v rámci českého školství. V textu je ukázáno, co se děje, když do vzdělávacího systému vstupuje romský žák, jak na něj reaguje školní prostředí a jak romské děti a rodiče vyjednávají s institucí školy a jejími aktéry. Jádrovou kategorií v uvažování o inkluzi Romů je identita žáka. Důležité je, aby romskému dítěti nebyla upírána, aby byl identifikován jako žák, nikoliv jako Rom. Proces identifikace se musí odehrávat nejen na úrovni školy, ale také v rodině a ve vztahu k sobě. Inkluze romského žáka by měla spočívat v přiznávání identity žáka a její zvnitřnění dítětem i rodiči.
Název v anglickém jazyce
The Limits of Inclusion in Education of Roma children in the Czech Republic: Struggle for Pupils Identity
Popis výsledku anglicky
The limits of inclusion in education of Roma children within the Czech education system are topic of the text. It is showed what’s happened when the Roma pupils enter into the education system; how school social environment reacts to him and how Roma children and their parents negotiate with the school institution and its participants. When we solve Roma inclusion, the pupil’s identity is the core category. It is important to Roma child was identified as the pupil, not only as a Roma child. The identification process has to be realized not just on the level of the school, but also in family of child and in intrapsychic level. The core of inclusion of Roma child is in admission the pupil identity and its internalisation by child and its parents.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
34
Strana od-do
235-268
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—