Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Limity inkluze ve vzdělávání romských dětí v České republice: boj o identitu žáka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F18%3A50015278" target="_blank" >RIV/62690094:18440/18:50015278 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11240/18:10387150

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2018-2-235" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2018-2-235</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2018-2-235" target="_blank" >10.5817/PedOr2018-2-235</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Limity inkluze ve vzdělávání romských dětí v České republice: boj o identitu žáka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tématem textu jsou limity inkluze ve vzdělávání romských dětí v rámci českého školství. V textu je ukázáno, co se děje, když do vzdělávacího systému vstupuje romský žák, jak na něj reaguje školní prostředí a jak romské děti a rodiče vyjednávají s institucí školy a jejími aktéry. Jádrovou kategorií v uvažování o inkluzi Romů je identita žáka. Důležité je, aby romskému dítěti nebyla upírána, aby byl identifikován jako žák, nikoliv jako Rom. Proces identifikace se musí odehrávat nejen na úrovni školy, ale také v rodině a ve vztahu k sobě. Inkluze romského žáka by měla spočívat v přiznávání identity žáka a její zvnitřnění dítětem i rodiči.

  • Název v anglickém jazyce

    The Limits of Inclusion in Education of Roma children in the Czech Republic: Struggle for Pupils Identity

  • Popis výsledku anglicky

    The limits of inclusion in education of Roma children within the Czech education system are topic of the text. It is showed what’s happened when the Roma pupils enter into the education system; how school social environment reacts to him and how Roma children and their parents negotiate with the school institution and its participants. When we solve Roma inclusion, the pupil’s identity is the core category. It is important to Roma child was identified as the pupil, not only as a Roma child. The identification process has to be realized not just on the level of the school, but also in family of child and in intrapsychic level. The core of inclusion of Roma child is in admission the pupil identity and its internalisation by child and its parents.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    34

  • Strana od-do

    235-268

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus