Zkušenosti rodičů s inkluzivním vzděláváním
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523745" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523745 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15210/19:73596012 RIV/61989592:15810/19:73596012
Výsledek na webu
<a href="https://soced.cz/wp-content/uploads/2019/11/STUDY_7-2-2019_2_122_Inkluze_SocEd.pdf" target="_blank" >https://soced.cz/wp-content/uploads/2019/11/STUDY_7-2-2019_2_122_Inkluze_SocEd.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2019.07.02.03" target="_blank" >10.7441/soced.2019.07.02.03</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zkušenosti rodičů s inkluzivním vzděláváním
Popis výsledku v původním jazyce
Inkluzivní vzdělávání je široce diskutovaným tématem, které se řeší ve vztahu k pedagogům, škole jako instituci, k dětem s postižením či směrem k intaktní populaci. Tento text zaměřuje pozornost na rodiče dětí se specifickými vzdělávacími potřebami a design výzkumu směřoval k zodpovězení hlavní výzkumné otázky: „Jaké zkušenosti mají rodiče s inkluzivním vzděláváním?“Kvalitativní výzkumný design směřoval k porozumění toho,jak rodiče „odlišných“dětí vnímají svou specifickou situacii ve vztahu ke školnímu vzdělávání. Data byla sesbírána narativními rozhovory. Výzkumný soubor tvořilo 9 rodičů dětíse speciálními vzdělávacími potřebami, kteří ve vztahuk inkluzivnímu vzdělávání měli nezřídka i neracionální očekávání. Rodiče nejvíce očekávali vstřícnou, partnerskou komunikaci(se školou jako institucí, ale i s učitelem jejich dítěte) a ačkoliv se střetávali s řadou obtíží na úrovni jednotlivců i systému,přesto stále anticipovali socializaci svéhodítěte.
Název v anglickém jazyce
Parents' experiences with inclusive education
Popis výsledku anglicky
Inclusive education is a widely discussed topic addressed in relation to educators, the school as an institution, children with special needs as well as serving the intact population. This text focuses on the parents of a child with specific educational needs. The main research question of the research design is: "What experience do parents have with inclusive education?" The question is dealt with in relation to the broader framework of school education. Four supplementary research questions were also defined. The data were collected through a series of narrative interviews, with 9 parents of children with special educational needs included in the research group. The parents had often maintained irrational expectations in relation to inclusive school education. The parents most often expected a friendly, partner-based communication (with the school as an institution, but alsowith the child's teacher), and although they faced a number of difficulties on the level of the individual as well as the system, they still anticipated at least a greater level of socialization of their child.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální pedagogika | Social Education
ISSN
1805-8825
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
"47–56"
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—