Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Communication Competencies of the Child before Starting Compulsory Education as a Factor Affecting the Readiness for School

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73578346" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73578346 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.10.211" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.10.211</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.10.211" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2016.10.211</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Communication Competencies of the Child before Starting Compulsory Education as a Factor Affecting the Readiness for School

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the issue of the transformation of Czech education with an emphasis on the steps leading to the integration (and subsequent inclusion) of children with special educational needs in mainstream schools. On the basis of the criterion of the achieved level of communication competency of a pre-school-aged child, we present the child's readiness for compulsory education, outline the specifics of working with selected categories of special needs of children, and, on the basis of research, draw attention to the current readiness of teachers for working with such children and the status of such a child within the class. The aim of the paper is to call attention to the risks which may be associated with the inclusion that is being prepared in Czech education. This article was written as a part of the grant project titled Social aspects of inclusion in basic education in the context of international research (the research is a part of the international project - Inclusive Education no. 4401/11- Institute for Research and Development at Faculty of Education - Palacky University, Olomouc, Czech Republic).

  • Název v anglickém jazyce

    Communication Competencies of the Child before Starting Compulsory Education as a Factor Affecting the Readiness for School

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the issue of the transformation of Czech education with an emphasis on the steps leading to the integration (and subsequent inclusion) of children with special educational needs in mainstream schools. On the basis of the criterion of the achieved level of communication competency of a pre-school-aged child, we present the child's readiness for compulsory education, outline the specifics of working with selected categories of special needs of children, and, on the basis of research, draw attention to the current readiness of teachers for working with such children and the status of such a child within the class. The aim of the paper is to call attention to the risks which may be associated with the inclusion that is being prepared in Czech education. This article was written as a part of the grant project titled Social aspects of inclusion in basic education in the context of international research (the research is a part of the international project - Inclusive Education no. 4401/11- Institute for Research and Development at Faculty of Education - Palacky University, Olomouc, Czech Republic).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    233

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    240-246

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus