Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Inclusive Approach - a Trend in the Transformation of Czech Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577735" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577735 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Inclusive Approach - a Trend in the Transformation of Czech Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is focused on the issue of transformation of Czech education with a focus on the steps leading to the integration (and inclusion) of children with special educational needs in mainstream schools. The supporting ideas of the curricular reform bring the opportunity to change Czech education in terms of quantity and especially quality. At the beginning of the implementation of the reform in schools, the reform was evaluated rather negatively by teachers; however, on the basis of international comparisons it was proven that changes were necessary. Innovated social requirements place emphasis on increasing the quality of education in the sense that pupils should have abilities rather than knowledge. This criterion has become the main objective of the reform. This article tries to point out the specifics of working with children with special educational needs and readiness of teachers to work in conditions of inclusive schools. The intention of this paper is to highlight the risks that can be prepared with inclusions in an environment of Czech schools attached.

  • Název v anglickém jazyce

    The Inclusive Approach - a Trend in the Transformation of Czech Schools

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on the issue of transformation of Czech education with a focus on the steps leading to the integration (and inclusion) of children with special educational needs in mainstream schools. The supporting ideas of the curricular reform bring the opportunity to change Czech education in terms of quantity and especially quality. At the beginning of the implementation of the reform in schools, the reform was evaluated rather negatively by teachers; however, on the basis of international comparisons it was proven that changes were necessary. Innovated social requirements place emphasis on increasing the quality of education in the sense that pupils should have abilities rather than knowledge. This criterion has become the main objective of the reform. This article tries to point out the specifics of working with children with special educational needs and readiness of teachers to work in conditions of inclusive schools. The intention of this paper is to highlight the risks that can be prepared with inclusions in an environment of Czech schools attached.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN16 Proceedings

  • ISBN

    978-84-608-8860-4

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1827-1832

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    4. 7. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku