Připravenost na inkluzivní vzdělávání z pohledu pedagogických pracovníků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046111" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046111 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Připravenost na inkluzivní vzdělávání z pohledu pedagogických pracovníků
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola vymezuje pojem inkluzivní vzdělávání; jeho východiska a obsah z pohledu mezinárodních dokumentů a přístupů. Pojem inkluzivní vzdělávání je následně analyzován z pohledu aktuální české legislativy. Na teoretická východiska navazuje kvantitativnívýzkumné šetření analyzující připravenost pedagogických pracovníků na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí z pohledu pedagogických pracovníků v základních školách v severomoravském regionu. Příspěvek prezentuje dílčí výstupy výzkumu probíhajícího v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání na PdF MU.
Název v anglickém jazyce
Readiness for Inclusive Education from the Perspective of Educators
Popis výsledku anglicky
The chapter defines the concept of inclusive education; its basis and content from the perspective of international documents and approaches. Subsequently; the term inclusive education is analyzed from the point of view of current legislation in the Czech Republic. The theoretical basis are followed by quantitative research analyzing the readiness of educators for education of students with special education needs in inclusive settings from the point of view of educators in primary schools in the regionof north Moravia. The article presents selected outcomes of research conducted within the research project Special needs of students in context of the framework education programme for primary education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV.
ISBN
978-80-7315-201-7
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Počet stran knihy
384
Název nakladatele
Paido Brno
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—