Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Comparison of Legal Systems in Teaching Legal English

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F17%3A10366097" target="_blank" >RIV/00216208:11220/17:10366097 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Comparison of Legal Systems in Teaching Legal English

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Due to differences in legal systems, it is difficult for a student of legal English to choose English terms that would match the terminology of his/her mother tongue. What is the role of a lecturer teaching legal English? Should he/she provide students with lists of vocabulary to be used in given contexts or should he/she rather show them how to approach common law terminology and choose the most appropriate alternatives that would correspond to the legal institutions of his/her national law? This contribution looks into the possibility of using the comparison of legal systems and their institutions in a language class.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Comparison of Legal Systems in Teaching Legal English

  • Popis výsledku anglicky

    Due to differences in legal systems, it is difficult for a student of legal English to choose English terms that would match the terminology of his/her mother tongue. What is the role of a lecturer teaching legal English? Should he/she provide students with lists of vocabulary to be used in given contexts or should he/she rather show them how to approach common law terminology and choose the most appropriate alternatives that would correspond to the legal institutions of his/her national law? This contribution looks into the possibility of using the comparison of legal systems and their institutions in a language class.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Training Legal Languages for Effective Functioning of Judicial Cooperation in the European Union

  • ISBN

    978-80-244-5190-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    43-49

  • Název nakladatele

    Palacký University

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    21. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku