Mobile virtual operators: The case of the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F21%3A10431857" target="_blank" >RIV/00216208:11220/21:10431857 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://msed.vse.cz/msed_2021/sbornik/toc.html" target="_blank" >https://msed.vse.cz/msed_2021/sbornik/toc.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mobile virtual operators: The case of the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Mobile virtual network operators (MVNOs) offer mobile telecommunication services by purchasing capacity from mobile network operators (MNOs) and competing with each other at the retail market. The purpose of this study is to examine national data in order to identify possible impact mobile virtual operators (MVNOs) on the mobile market and consumers. While the opening of the wholesale market for MVNOs is relatively widespread in European countries, evidence of its impact on end consumers is limited due to a lack of previous research. For this purpose, the market entry of MVNOs in the Czech Republic in 2013 is analysed to estimate the impact on consumers. The results, based on standard difference-in-differences, suggest that the market entry of MVNOs leads to a decrease in the price of calls and a decrease in the monthly ARPU of operators relative to the control countries. This results also imply an appropriate policy to promote MVNO diffusion.
Název v anglickém jazyce
Mobile virtual operators: The case of the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Mobile virtual network operators (MVNOs) offer mobile telecommunication services by purchasing capacity from mobile network operators (MNOs) and competing with each other at the retail market. The purpose of this study is to examine national data in order to identify possible impact mobile virtual operators (MVNOs) on the mobile market and consumers. While the opening of the wholesale market for MVNOs is relatively widespread in European countries, evidence of its impact on end consumers is limited due to a lack of previous research. For this purpose, the market entry of MVNOs in the Czech Republic in 2013 is analysed to estimate the impact on consumers. The results, based on standard difference-in-differences, suggest that the market entry of MVNOs leads to a decrease in the price of calls and a decrease in the monthly ARPU of operators relative to the control countries. This results also imply an appropriate policy to promote MVNO diffusion.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50201 - Economic Theory
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The 15th International Days of Statistics and Economics. Conference Proceedings
ISBN
978-80-87990-25-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
207-216
Název nakladatele
MELANDRIUM
Místo vydání
Slaný
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
9. 9. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—