Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mobile virtual operators: The case of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F21%3A10431857" target="_blank" >RIV/00216208:11220/21:10431857 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://msed.vse.cz/msed_2021/sbornik/toc.html" target="_blank" >https://msed.vse.cz/msed_2021/sbornik/toc.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mobile virtual operators: The case of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mobile virtual network operators (MVNOs) offer mobile telecommunication services by purchasing capacity from mobile network operators (MNOs) and competing with each other at the retail market. The purpose of this study is to examine national data in order to identify possible impact mobile virtual operators (MVNOs) on the mobile market and consumers. While the opening of the wholesale market for MVNOs is relatively widespread in European countries, evidence of its impact on end consumers is limited due to a lack of previous research. For this purpose, the market entry of MVNOs in the Czech Republic in 2013 is analysed to estimate the impact on consumers. The results, based on standard difference-in-differences, suggest that the market entry of MVNOs leads to a decrease in the price of calls and a decrease in the monthly ARPU of operators relative to the control countries. This results also imply an appropriate policy to promote MVNO diffusion.

  • Název v anglickém jazyce

    Mobile virtual operators: The case of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Mobile virtual network operators (MVNOs) offer mobile telecommunication services by purchasing capacity from mobile network operators (MNOs) and competing with each other at the retail market. The purpose of this study is to examine national data in order to identify possible impact mobile virtual operators (MVNOs) on the mobile market and consumers. While the opening of the wholesale market for MVNOs is relatively widespread in European countries, evidence of its impact on end consumers is limited due to a lack of previous research. For this purpose, the market entry of MVNOs in the Czech Republic in 2013 is analysed to estimate the impact on consumers. The results, based on standard difference-in-differences, suggest that the market entry of MVNOs leads to a decrease in the price of calls and a decrease in the monthly ARPU of operators relative to the control countries. This results also imply an appropriate policy to promote MVNO diffusion.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 15th International Days of Statistics and Economics. Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-87990-25-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    207-216

  • Název nakladatele

    MELANDRIUM

  • Místo vydání

    Slaný

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    9. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku