Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Základní práva v mimořádných stavech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F21%3A10441675" target="_blank" >RIV/00216208:11220/21:10441675 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Základní práva v mimořádných stavech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V dubnu 1998 byl Ústavní pořádek České republiky doplněn ústavním zákonem č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti České republiky, který za určitých okolností může být fakticky nadřazen Ústavě a Listině, oba jako &quot;lex specialis&quot; a jako &quot;lex posterior&quot;. Upravuje stav nouze a válečný stav pro řešení nestandardních situací. V čl. 5 odst. 1 jsou uvedeny ilustrativní důvody, pro které může být vyhlášen stav nouze. Vláda má však podle diktátu zákona o ústavní bezpečnosti současně s vyhlášením nouzového stavu vymezit, která práva stanovená zvláštním zákonem jsou omezena a v jakém rozsahu, v souladu s Listinou hl. o základních právech a svobodách a jaké povinnosti a v jakém rozsahu se ukládají.

  • Název v anglickém jazyce

    Fundamental rights in emergency situations

  • Popis výsledku anglicky

    In April 1998, the Constitutional Order of the Czech Republic was supplemented by the Constitutional Act No. 110/1998 Coll., on the Security of the Czech Republic, which in certain circumstances may be de facto superior to the Constitution and the Charter, both as a &quot;lex specialis&quot; and as a &quot;lex posterior&quot;. It provides for a state of emergency, a state of national emergency and a state of war to deal with non-standard situations. Article 5(1) provides illustrative reasons for which a state of emergency may be declared. However, according to the dictates of the Constitutional Security Act, the Government is to define, at the same time as declaring a state of emergency, which rights provided for in a special law are restricted and to what extent, in accordance with the Charter of Fundamental Rights and Freedoms, and which obligations are imposed and to what extent.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Listina v kontextu společenských změn (K 30 výročí jejího přijetí)

  • ISBN

    978-80-7552-076-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    257-267

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer ČR

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    22. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku