Právo, online marketing a iracionální faktory
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F21%3A10452984" target="_blank" >RIV/00216208:11220/21:10452984 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=PCrmASGgDQ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=PCrmASGgDQ</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Právo, online marketing a iracionální faktory
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je poskytnout kritický pohled na současnou právní regulaci online reklamy a vybraných praktik online marketingu v České republice, a to v kontextu hojně využívaných poznatků psychologie a behaviorální ekonomiky. Reaguje zákonodárce adekvátně na poznatky o iracionalitě lidí při rozhodování o koupi zboží a služeb? Jak k právní regulaci přistupuje rozhodovací praxe? A je rozhodovací praxe v České republice a ve vybraných státech EU jednotná? Na tyto a některé další aktuální otázky bude autor v tomto příspěvku reagovat,a to v kontextu své dosavadní právní praxe.
Název v anglickém jazyce
Law, online marketing and irrational factor
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to provide a critical look at the current legal regulation of online advertising and selected issues of online marketing in the Czech Republic with regard to the widespread use of knowledge of psychology and behavioral economics. Does the lawmaker respond adequately to knowledge about the irrationality of people when it comes to decision of buying goods and services? How does decision-making practice approach legal regulation? And is decision-making in selected EU countries uniform? The author will respond to these and some other current issues in this article in the context of his current legal practice.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50501 - Law
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Jurisprudence
ISSN
1802-3843
e-ISSN
—
Svazek periodika
2021
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
1-13
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—