Specifika správního řízení o přijetí dítěte k základnímu vzdělání a některé otázky související s právem na vzdělání v základních školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F23%3A10469718" target="_blank" >RIV/00216208:11220/23:10469718 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ufx.EyW1-C" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ufx.EyW1-C</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Specifika správního řízení o přijetí dítěte k základnímu vzdělání a některé otázky související s právem na vzdělání v základních školách
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá specifiky správního řízení o přijetí dítěte k základnímu vzdělání, a popisuje, jak se v tomto konkrétním řízení projevují obecné instituty správního řádu. Článek podrobně analyzuje prostředky ochrany subjektivních práv dítěte jako účastníka správního řízení. Přitom kriticky reflektuje i judikaturu, která se týká práva na vzdělání na základní škole (a to i když se nejedná o přezkum samotného rozhodnutí o nepřijetí dítěte).Zvláštní pozornost je pak věnována soukromým a církevním školám, kde autor analyzuje nedostatky právní úpravy a navrhuje změny de lege ferenda.
Název v anglickém jazyce
Specifics of the administrative procedure for the admission of a child to primary education and some issues related to the right to education in primary schools
Popis výsledku anglicky
The article deals with the specifics of the administrative procedure for the admission of a child to primary education, and describes how the general institutes of the Administrative Procedure Code manifest themselves in this particular procedure. The article analyses in detail the means of protecting the subjective rights of the child as a participant in the administrative proceedings. In doing so, it also critically reflects on the case law concerning the right to primary school education (even if it is not a review of the decision not to admit the child itself).Particular attention is then paid to private and church schools, where the author analyses the shortcomings of the legal regulation and proposes de lege ferenda changes.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50501 - Law
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Rodinné listy
ISSN
1805-0824
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
4-19
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—