Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specifika správního řízení o přijetí dítěte k základnímu vzdělání a některé otázky související s právem na vzdělání v základních školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F23%3A10469718" target="_blank" >RIV/00216208:11220/23:10469718 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ufx.EyW1-C" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ufx.EyW1-C</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Specifika správního řízení o přijetí dítěte k základnímu vzdělání a některé otázky související s právem na vzdělání v základních školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá specifiky správního řízení o přijetí dítěte k základnímu vzdělání, a popisuje, jak se v tomto konkrétním řízení projevují obecné instituty správního řádu. Článek podrobně analyzuje prostředky ochrany subjektivních práv dítěte jako účastníka správního řízení. Přitom kriticky reflektuje i judikaturu, která se týká práva na vzdělání na základní škole (a to i když se nejedná o přezkum samotného rozhodnutí o nepřijetí dítěte).Zvláštní pozornost je pak věnována soukromým a církevním školám, kde autor analyzuje nedostatky právní úpravy a navrhuje změny de lege ferenda.

  • Název v anglickém jazyce

    Specifics of the administrative procedure for the admission of a child to primary education and some issues related to the right to education in primary schools

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the specifics of the administrative procedure for the admission of a child to primary education, and describes how the general institutes of the Administrative Procedure Code manifest themselves in this particular procedure. The article analyses in detail the means of protecting the subjective rights of the child as a participant in the administrative proceedings. In doing so, it also critically reflects on the case law concerning the right to primary school education (even if it is not a review of the decision not to admit the child itself).Particular attention is then paid to private and church schools, where the author analyses the shortcomings of the legal regulation and proposes de lege ferenda changes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Rodinné listy

  • ISSN

    1805-0824

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    4-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus