Vybrané daňové souvislosti reklamy, sponzoringu a darů ve sportu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F23%3A10475394" target="_blank" >RIV/00216208:11220/23:10475394 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7xK0C1Jdb_" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7xK0C1Jdb_</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vybrané daňové souvislosti reklamy, sponzoringu a darů ve sportu
Popis výsledku v původním jazyce
Oblast sportu je s problematikou reklamy, sponzoringu a darů neoddělitelně spjata. Příjmy sportovců z těchto zdrojů na straně jedné a jim odpovídající výdaje výrobců, a to nejen sportovních značek, sponzorů sportovních klubů a sportovců, podporovatelů sportu, představují velmi zásadní procento finančních toků ve sportu. Právní úprava zejména v oblasti reklamy se musí řídit limitujícími pravidly, v jejichž rámci se jednotlivé formy reklamy musí pohybovat. Autorka se tak v tomto článku nejprve zabývá vymezením institutů reklamy, sponzoringu a darů ve sportu a v další části nahlíží na tuto činnost z hlediska jejích vybraných daňových aspektů, a to zejména s akcentem na otázku daňové uznatelnosti nákladů na reklamu, dary a sponzoring vynaložených. Byť by se na první pohled mohlo zdát, že sport, marketing a daňové aspekty jsou oddělené světy, je celá tato problematika protkána jedním společným jmenovatelem, kterým je získávání finančních prostředků pro podporu sportu, přičemž právě daně sehrávají významnou úlohu jako klíčového nástroje pro motivaci subjektů ke směřování finančních toků na účely související se sportem a nejrůznější sportovní aktivity, což je vzhledem ke stále rostoucí celospolečenské úloze sportu velmi přínosná, lze říci téměř nezastupitelná úloha.
Název v anglickém jazyce
Selected Tax Implications of Advertising, Sponsorship and Donations in Sport
Popis výsledku anglicky
The field of sport is inextricably linked to the issue of advertising, sponsorship and donations. The income of athletes from these sources on the one hand and the corresponding expenditure of producers, not only sports brands, sponsors of sports clubs and athletes, supporters of sport, represent a very substantial percentage of financial flows in sport. Legislation, particularly in the field of advertising, must be governed by limiting rules within which the various forms of advertising must operate. Thus, in this article, the author first defines the institutes of advertising, sponsorship and donations in sport, and in the next part looks at these activities in terms of their selected tax aspects, with particular emphasis on the question of tax deductibility of the costs incurred for advertising, donations and sponsorship. Although at first glance it might seem that sport, marketing and tax aspects are separate worlds, the whole issue is interwoven with one common denominator, which is the raising of funds for the promotion of sport, with taxes playing a significant role as a key instrument for motivating entities to direct financial flows to sport-related purposes and various sporting activities, which is a very beneficial, one could say almost irreplaceable role given the ever-increasing societal role of sport.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50501 - Law
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Daně a finance
ISSN
1801-6006
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
1-4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
28-34
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—