Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vybrané daňové souvislosti reklamy, sponzoringu a darů ve sportu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F23%3A10475394" target="_blank" >RIV/00216208:11220/23:10475394 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7xK0C1Jdb_" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=7xK0C1Jdb_</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vybrané daňové souvislosti reklamy, sponzoringu a darů ve sportu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Oblast sportu je s problematikou reklamy, sponzoringu a darů neoddělitelně spjata. Příjmy sportovců z těchto zdrojů na straně jedné a jim odpovídající výdaje výrobců, a to nejen sportovních značek, sponzorů sportovních klubů a sportovců, podporovatelů sportu, představují velmi zásadní procento finančních toků ve sportu. Právní úprava zejména v oblasti reklamy se musí řídit limitujícími pravidly, v jejichž rámci se jednotlivé formy reklamy musí pohybovat. Autorka se tak v tomto článku nejprve zabývá vymezením institutů reklamy, sponzoringu a darů ve sportu a v další části nahlíží na tuto činnost z hlediska jejích vybraných daňových aspektů, a to zejména s akcentem na otázku daňové uznatelnosti nákladů na reklamu, dary a sponzoring vynaložených. Byť by se na první pohled mohlo zdát, že sport, marketing a daňové aspekty jsou oddělené světy, je celá tato problematika protkána jedním společným jmenovatelem, kterým je získávání finančních prostředků pro podporu sportu, přičemž právě daně sehrávají významnou úlohu jako klíčového nástroje pro motivaci subjektů ke směřování finančních toků na účely související se sportem a nejrůznější sportovní aktivity, což je vzhledem ke stále rostoucí celospolečenské úloze sportu velmi přínosná, lze říci téměř nezastupitelná úloha.

  • Název v anglickém jazyce

    Selected Tax Implications of Advertising, Sponsorship and Donations in Sport

  • Popis výsledku anglicky

    The field of sport is inextricably linked to the issue of advertising, sponsorship and donations. The income of athletes from these sources on the one hand and the corresponding expenditure of producers, not only sports brands, sponsors of sports clubs and athletes, supporters of sport, represent a very substantial percentage of financial flows in sport. Legislation, particularly in the field of advertising, must be governed by limiting rules within which the various forms of advertising must operate. Thus, in this article, the author first defines the institutes of advertising, sponsorship and donations in sport, and in the next part looks at these activities in terms of their selected tax aspects, with particular emphasis on the question of tax deductibility of the costs incurred for advertising, donations and sponsorship. Although at first glance it might seem that sport, marketing and tax aspects are separate worlds, the whole issue is interwoven with one common denominator, which is the raising of funds for the promotion of sport, with taxes playing a significant role as a key instrument for motivating entities to direct financial flows to sport-related purposes and various sporting activities, which is a very beneficial, one could say almost irreplaceable role given the ever-increasing societal role of sport.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Daně a finance

  • ISSN

    1801-6006

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    28-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus