Podpora profesionálního sportu ze strany podniků v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F19%3A%230000577" target="_blank" >RIV/04274644:_____/19:#0000577 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.fpv.umb.sk/acta-umb-em/list-of-issues/2019/vol-xxi-no-1-2019/case-studies-pripadove-studie/support-of-professional-sport-by-companies-in-the-czech-republic.html" target="_blank" >https://www.fpv.umb.sk/acta-umb-em/list-of-issues/2019/vol-xxi-no-1-2019/case-studies-pripadove-studie/support-of-professional-sport-by-companies-in-the-czech-republic.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.24040/actaem.2019.21.1.6-13" target="_blank" >10.24040/actaem.2019.21.1.6-13</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora profesionálního sportu ze strany podniků v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje problematice sportovního sponzoringu, který se stal v globálním měřítku primární oblastí zájmu sponzorů. V roce 2017 téměř tři čtvrtiny celosvětových sponzorských výdajů podniků směřovaly právě na podporu sportu. I když prostředky získané od sponzorů se staly klíčovými zdroji příjmů zejména profesionálních sportovních organizací, tak se v této souvislosti stále intenzivně ozývají kritické hlasy směrem k silnému využívání sportovního sponzoringu podniky z tzv. společensky citlivých odvětví. Také proto se stalo cílem příspěvku nejen zmapovat aktuální situaci v oblasti sportovního sponzoringu ze strany podniků v České republice, ale zároveň se bližším způsobem zaměřit i na roli a zastoupení podniků z tzv. společensky citlivých odvětví v této oblasti sponzoringu. Výzkum se zaměřil na zkoumání těchto sponzorských otázek v ČR, jak v v rámci dvou vybraných kolektivních sportů (fotbalu a volejbalu), tak v rámci podpory Českého olympijského hnutí ze strany sponzorů.
Název v anglickém jazyce
Support of Professional Sport by Companies in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on sports sponsorship, which has become a primary interest of sponsors on a global scale. Almost three-quarters of the global sponsorship spending went to support sports in 2017. Even though the funds received from sponsors have become key sources of income, especially for professional sports organizations, critical voices are still being heard in this context towards a strong use of sponsorship by enterprises from the so-called socially sensitive sectors. Therefore, the aim of the contribution was not only to map out the current situation in the sphere of sports sponsorship by companies in the Czech Republic, but also to focus more closely on the role and representation of companies from the sensitive sectors in this sphere of sponsorship. The research focused on exploring the above mentioned sponsorship issues in the Czech Republic, both within two selected collective sports (football and volleyball) and the support of the Czech Olympic Movement
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACTA UNIVERSITATIS MATTHIAE BELII series Environmental Management [online].
ISSN
1338-4430
e-ISSN
1338-449X
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
6-13
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—