Sportovní marketing. CSR a sponzoring.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F18%3A%230000347" target="_blank" >RIV/04274644:_____/18:#0000347 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sportovní marketing. CSR a sponzoring.
Popis výsledku v původním jazyce
Sportovní marketing se stal jednou z klíčových oblastí řízení sportovních klubů. Do marketingového řízení předních sportovních klubů vstoupila postupně řada novinek a specialit od stanovení hodnoty práv k využití obchodního jména v názvech sportovních stadionů či arén, zefektivnění prodeje vstupenek na sportovní akce až po mnohostranné využívání sociálních sítí. Záměrem knihy je nejen přiblížit stěžejní proměny profesionálního světa sportu, ale zejména hlouběji analyzovat jejich dopady na oblast sportovního marketingu, včetně možností efektivního využívání jeho některých nových moderních nástrojů. Kromě hlavních teoretických východisek, kniha přináší také mnoho inspirativních příkladů ze zahraničního i tuzemského prostředí. Při zpracování toto publikace autor využil poznatků získaných, jak v rámci své vědecko - výzkumné činnosti, tak i v rámci spolupráce s některými předními sportovními kluby v České republice.V posledních letech dochází k poměrně výraznému zintenzivnění požadavků ze strany zúčastněných stran na fungování sportovních organizací. V praxi se jedná o celou řadu souvisejících otázek, ať již např. v podobě zvýšené pozornosti médií směrem k neetickým praktikám ve sportovním světě či silnějšího zájmu fanoušků o sociální aspekty fungování sportovních organizací, se kterými se v současné době musí vedení sportovních organizací zabývat, aby se vyhnuly případné veřejné skepsi. Publikace se proto vůbec jako první v České republice komplexně věnuje i možnostem využití principů konceptu společenské odpovědnosti organizací (CSR) v oblasti sportu. Všímá si hlavních podpůrných argumentů pro spojení CSR a sportu, stejně jako klíčových interních a externích motivů sportovních organizací k jejich zapojení do CSR aktivit. Bližším způsobem jsou představeny CSR iniciativy mezinárodních řídích sportovních institucí (např. MOV, FIFA, UEFA), významných ligových soutěží v zámoří či v Evropě (např. NHL, NBA, Premier League, Bundesliga) či některých předních sportovních klubů u nás i v zahraničí (např. FC Barcelona). Navíc přináší i praktická doporučení zejména směrem k efektivnímu zavádění principů CSR do řízení sportovních organizací, včetně představení jednotlivých fází a kroků implementačního procesu. Zároveň je i prostřednictvím výsledků řady respektovaných výzkumů ukázáno, že implementace CSR do řízení sportovních organizací může přinášet benefity nejen okolní společnosti, ale též sportovním organizacím samotným. Detailní pozornost je věnována i problematice sportovního sponzoringu. Jsou představeny nejen hlavní přínosy, ale i rizika, která mohou být se sportovním sponzoringem spojena. Kniha se snaží také kriticky dotknout mnoha eticky problematických otázek, které se vynořují v souvislosti s uplatňováním sportovního marketingu v soudobé praxi, včetně poměrně silného zastoupení podniků ze společensky citlivých odvětví mezi sponzory vrcholového sportu. Publikace je určena současným a budoucím marketingovým manažerům sportovních organizací, kteří si chtějí osvojit moderní techniky v oblasti marketingové komunikace, public relations či sportovního sponzoringu. Vedle toho mohou publikaci využít i marketingoví či CSR manažeři podniků, kteří se ve svých CSR politikách či marketingových programech snaží zaměřit na podporou sportu a pohybových aktivit. Kniha bude přínosná i pro ty čtenáře, kteří se zabývají sportovním managementem, sociologií či ekonomikou sportu.
Název v anglickém jazyce
SPORT MARKETING. CSR and Sponsoring.
Popis výsledku anglicky
The monograph is divided into four main chapters. In the first chapter, focus is placed on the role of sport in contemporary society. In addition to introducing a preventive health or economic function of sport, the positive impact of sport on humanitarian, developmental and peacemaking global efforts is highlighted. In this part of the monograph, the support of sport by important international organizations (e.g. EU, UN) is also introduced in more detail. The second chapter is devoted to the fundamental changes in the world of sport (e.g. its increasing internationalization, commercialization or media coverage) and their impact on sports marketing. The third chapter puts forward possibilities of applying the concept of Corporate Social Responsibility (CSR) in the field of sport. It highlights not only main supporting arguments for linking CSR and sport, but also key internal and external motives of sports organizations to engage in CSR activities. In connection with CSR issues, many related critical themes are addressed. The process of implementing CSR in sports organizations is detailed inclusive of a thorough introduction of its phases.The CSR initiatives of international sports governing bodies (e.g. IOC, FIFA, UEFA), major league competitions both overseas and/or in Europe (e.g. NHL, NBA, Premier league, Bundesliga) or some of the leading sports clubs (e.g. FC Barcelona) are presented in more detail. Afterwards, attention is paid to CSR incorporated into some sports organizations in the Czech Republic. Besides the current situation, some interesting examples from the domestic sports history are presented. (e.g. SK Baťa). The last chapter deals with the issue of sports sponsorship. There, not only main benefits but also risks which can be associated with sports sponsorship are described. This part of the monograph deals in detail with a number of critical questions that emerge in connection with these issues. One of them is the very strong representation of companies from socially sensitive sectors among the main sponsors of sport, who are therefore being given increased attention also in the framework of the author’s own research.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788027105601
Počet stran knihy
176
Název nakladatele
Grada Publishing
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—