Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Klamavé opomenutí jako greenwashingové jednání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11220%2F24%3A10489192" target="_blank" >RIV/00216208:11220/24:10489192 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=AmIPRbebY9" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=AmIPRbebY9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Klamavé opomenutí jako greenwashingové jednání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Soutěžitelé při komunikaci se svými zákazníky nezřídka využívají jejich zájem o ochranu životního prostředí. Ačkoliv budou tvrzení soutěžitelů o tom, že je jejich produkt například &quot;ekologický&quot;, &quot;zelený&quot; nebo &quot;udržitelný&quot;, často pravdivá a zcela v pořádku, jindy mohou být velmi problematická, označitelná jako klamavá či greenwashingová. Na rozhodování zákazníků ohledně koupě mohou mít nicméně vliv nejen soutěžitelem sdělené informace, ale i to, co vyřčeno není, tedy klamavá opomenutí neboli informace zejména zatajené, nesrozumitelné či nejasné. V tomto textu bych se ráda zaměřila na to, za jakých okolností je reklama s ekologickými tvrzeními, zelená reklama, zakázána zákonem o ochraně spotřebitele jako reklama klamavá (tzv. greenwashing). Současně se budu zabývat změnami, jež by mohla přinést plánovaná směrnice o environmentálních tvrzeních Evropské unie.

  • Název v anglickém jazyce

    Deceptive Omission as a Greenwashing Act

  • Popis výsledku anglicky

    It is not uncommon for competitors to use their customers&apos; environmental concerns to communicate with them. Although competitors&apos; claims that their product is, for example, &apos;eco-friendly&apos;, &apos;green&apos; or &apos;sustainable&apos; will often be true and perfectly valid, at other times they may be highly problematic, misleading or greenwashing. However, not only the information communicated by the competitor but also what is not communicated, i.e. misleading omissions, or information that is particularly withheld, unintelligible or unclear, can influence customers&apos; purchasing decisions. In this text I would like to focus on the circumstances under which advertising with environmental claims, green advertising, is prohibited by the Consumer Protection Act as misleading advertising (greenwashing). At the same time, I will address the changes that the planned EU directive on environmental claims might bring.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Obchodněprávní revue

  • ISSN

    1803-6554

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2024

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    262-266

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus