Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rose effect and the euro : is the magic gone?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F10%3A10022143" target="_blank" >RIV/00216208:11230/10:10022143 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Rose effect and the euro : is the magic gone?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents an updated meta-analysis of the effect of currency unions on trade, focusing on the Euro area. Using meta-regression methods such as funnel asymmetry test, evidence for strong publication bias is found. The estimated underlying effectfor currency unions other than Eurozone reaches about 50%. However, the Euro's trade promoting effect corrected for publication bias is insignificant according to the meta-regression analysis and significant but very small (1%--6%) using the trim and fill method. The Rose effect literature shows signs of the economics research cycle: reported t-statistic is a quadratic function of publication year. Explanatory meta-regression (robust fixed effects and random effects) suggests that results published bysome authors might be predictable and that outcomes are systematically dependent on study design (usage of panel data, short- or long-run nature, number of countries in the dataset).

  • Název v anglickém jazyce

    Rose effect and the euro : is the magic gone?

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents an updated meta-analysis of the effect of currency unions on trade, focusing on the Euro area. Using meta-regression methods such as funnel asymmetry test, evidence for strong publication bias is found. The estimated underlying effectfor currency unions other than Eurozone reaches about 50%. However, the Euro's trade promoting effect corrected for publication bias is insignificant according to the meta-regression analysis and significant but very small (1%--6%) using the trim and fill method. The Rose effect literature shows signs of the economics research cycle: reported t-statistic is a quadratic function of publication year. Explanatory meta-regression (robust fixed effects and random effects) suggests that results published bysome authors might be predictable and that outcomes are systematically dependent on study design (usage of panel data, short- or long-run nature, number of countries in the dataset).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Review of World Economics

  • ISSN

    1610-2878

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    146

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000278839100003

  • EID výsledku v databázi Scopus