Recepce elektronické literatury s důrazem na interaktivní narativitu v generaci "digitally born"
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F10%3A10104277" target="_blank" >RIV/00216208:11230/10:10104277 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Recepce elektronické literatury s důrazem na interaktivní narativitu v generaci "digitally born"
Popis výsledku v původním jazyce
Knihy člověka doprovází již stovky let. S příchodem nových médií a vzrůstající rolí internetu jsme si postupně zvykli na elektronické texty. Přenosná čtecí zařízení, která se na trhu objevila už v roce 1998, můžeme v duchu konceptu remediace považovat zaprolnutí klasické knihy a technologie nových médií. Také elektronická literatura si pomalu, ale o to jistěji, nachází své čtenáře. Stať se zaměřuje na jeden ze žánrů elektronické literatury - interaktivní narativitu. První část článku se soustředí na její teoretické ukotvení, zatímco ta druhá předkládá dosavadní výsledky probíhajícího výzkumu zaměřeného na uchopení elektronické literatury čtenáři.
Název v anglickém jazyce
Reception of electronic literature with an accent on interactive narrative in the "digitally born" generation
Popis výsledku anglicky
Books have been accompanying human beings now for hundred years but with the emergence of new media, and the ever-increasing role of the Internet, we have simultaneously become accustomed to electronic texts, in addition to actually accepting them as a reality. Portable reading devices have been appearing on the market since 1998, and bearing in mind the concept of remediation, we can consider them being an interweaving of books and new media. E-literature has slowly, but surely, found its readers. However, e-literature as yet poses no threat to books, as some have been predicting since the last decade of 20th century. The following article focuses on one of the genres of e-literature: interactive narrative. The first part introduces its theoretical basis, while the second reveals the latest results of an ongoing survey focusing on readers'' perceptions of the concept in the broader context of e-literature.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
K problémom mediálnej komunkácie II
ISBN
978-80-8105-188-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
141-159
Název nakladatele
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Smolenice, SK
Datum konání akce
27. 4. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—