Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rétorika v evropské kultuře i ve světě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F11%3A10099391" target="_blank" >RIV/00216208:11230/11:10099391 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rétorika v evropské kultuře i ve světě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kniha vymezuje postavení rétoriky v systému kultury a vzdělanosti od starověku po dnešek. Zkoumá pokles jejího významu v období racionalismu a osvícenství, uvádí příčiny, v jejichž důsledku byly rétorice přisuzovány negativní konotace, a vysvětluje, pročsi rétorika ve 20. století dokázala své pozice znovu vydobýt.

  • Název v anglickém jazyce

    Rhetoric in European culture and in the world

  • Popis výsledku anglicky

    The book reviews the history of rhetoric from its beginnings in Greek and Roman antiquity through the period of its decline in prestige between the 17th and 19th centuries up to the rebirth of the contribution to thought of this area of study in the second half of the 20th century. Its importance for the production of the educated person and the connection between rhetoric and areas of study interested in language and its use stems from the definition of rhetoric as the art of "speaking well and appropriately" and "speaking persuasively". As rhetoric is concerned not only with public discourse, but with language in general, written and spoken, knowledge of it helps both in active speaking and in understanding the use of language in society.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-246-2001-5

  • Počet stran knihy

    248

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy