Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Film a kinematografie jako součást dějin médií

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F11%3A10102915" target="_blank" >RIV/00216208:11230/11:10102915 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Film a kinematografie jako součást dějin médií

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zaměřuje na rozdíly mezi tím, jak na dějiny filmu jako média pohlížejí mediální studia a jak filmová studia. Rozdíly vyplývají nejen z převážně zábavní funkce filmové kultury, ale také z institucionální historie filmových studií a mediálních studií coby různých vědních disciplín. Jak u filmových, tak u mediálních studií je třeba rozšířit jejich záběr, aby zahrnula film do širší mediální historie: filmoví vědci musí překonat monomediální a estetické perspektivy, zatímco mediální vědci musí brátv úvahu masově komunikačními aspekty médií i jejich zábavní a estetickou funkci. Pro ilustraci, jak nás dějiny filmu vyzývají k zahrnutí kinematografie do širší mediální historie, článek využívá tří příkladů: raná kinematografie, příchod zvukového filmua současný mediální průmysl, který považuje film za dílčí platformu v rámci komplexních multimediálních společností, produktů a kulturních strategií.

  • Název v anglickém jazyce

    Film and Cinema as a Part of the History of Media

  • Popis výsledku anglicky

    The article raises a question of differences between how film studies and media studies understand history of film as a medium. The differences stem not only from predominantly entertainment function of film culture, but also from the institutional history of film studies versus media studies as distinct academic disciplines. Both film and media studies need to broaden its scope to include film into larger media history: film scholars must overcome mono-medial and aesthetic perspective, while media scholars need to balance mass-communication aspects of media with entertainment and aesthetic functions. To illustrate how film history itself invites us to include cinema into larger media history, the article uses three examples: early cinema, the coming of sound film, and contemporary media industry that incorporates film as a partial platform within complex multimedia companies, products and cultural strategies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sborník Národního muzea v Praze. Řada C, Literární historie (Acta Musei Nationalis Pragae. Series C, Historia Litterarum.)

  • ISSN

    0036-5351

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    56

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    23-26

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus