Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Film a kinematografie jako součást dějin médií

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00050596" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00050596 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Film a kinematografie jako součást dějin médií

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek řeší metodologickou otázku rozdílů mezi tím, jak filmová studia na jedné straně a mediální studia na straně druhé pojímají dějiny filmu jako média. Rozdíly pramení nejen z převážně zábavní funkce filmové kultury, ale také z institucionální historie filmových studií vzhledem k mediálním studiím jako dvou akademických disciplín. Článek dospívá k závěru, že filmová i mediální studia by měla rozšířit svůj záběr a definici filmu, aby tak mohla zahrnout film do širších dějin médií. Otázka je řešena na3 příkladech z dějin filmu jako média: raná kinematografie, nástup zvukového filmu a současné multimediální korporace.

  • Název v anglickém jazyce

    Film and Cinema as a Part of Media History

  • Popis výsledku anglicky

    The article raises a question of differences between how film studies and media studies understand history of film as a medium. The differences stem not only from predominantly entertainment function of film culture, but also from the institutional history of film studies versus media studies as distinct academic disciplines. Both film and media studies need to broaden its scope to include film into larger media history: film scholars must overcome mono-medial and aesthetic perspective, while media scholars need to balance mass-communication aspects of media with entertainment and aesthetic functions. To illustrate how film history itself invites us to include cinema into larger media history, the article uses three examples: early cinema, the coming of sound film, and contemporary media industry that incorporates film as a partial platform within complex multimedia companies, products and cultural strategies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP409%2F10%2F1361" target="_blank" >GAP409/10/1361: Historie ateliérů na Barrandově z hlediska organizace a kultury filmové výroby</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sborník Národního muzea v Praze. Řada C ? Literární historie

  • ISSN

    0036-5343

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 56

  • Číslo periodika v rámci svazku

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    23-26

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus