Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkumné a publikační trendy ve studiu nových médií v letech 2006-2010: historická perspektiva

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F11%3A10103345" target="_blank" >RIV/00216208:11230/11:10103345 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkumné a publikační trendy ve studiu nových médií v letech 2006-2010: historická perspektiva

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nová média vstoupila a neustále mění naše každodenní životy a rutiny, a dokonce i společnost na makroúrovni velmi rozsáhlým a nevratným způsobem (zejména od tzv. revoluce dot.com v 90. letech 20. století). Mají vliv na aktuální povahu komunikace a výzkummédií, přičemž akademici musí teoretická paradigmata propojovat s praktickými důsledky zavedení nových mediálních technologií. Nová média se postarala o ustavení interdisciplinární akademické oblasti studia nových médií, která usiluje od 90. let 20. století o získání legitimity nezávislého vědeckého diskurzu. Studie představuje výzkumné trendy v oblasti studia nových médií s důrazem na období 2006-2010. Tento článek poukazuje na to, že studium nových médií se přesunulo od původní nekritické fascinace novými mediálními technologiemi do stadia, kdy se zabývá celou řadou témat souvisejících s novými médii. Studie zkoumá závěry pěti vědeckých e-časopisů.

  • Název v anglickém jazyce

    Research and Publication Trends in New Media Studies in 2006-2010: A Historical Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    New media entered and continuously alter our everyday lives and routines, and even societies at the macro level, in the very extensive and nonreversible way (especially since the so-called dot.com Revolution in 1990s). They affect a current nature of communication and media research while leaving academics with challenges on theoretical paradigms and practical implications of new media technologies. New media gave birth to emerging interdisciplinary academic field new media studies which has sought itslegitimacy as an independent scholarly discourse since 1990s. The study presents the inquiry into research trends within new media studies, with major focus on 2006-2010. The article proves that new media studies have moved from its initial uncritical fascination by new media technologies to the stage where a broad range of new media issues in its complexity are addressed. Study examines five academic media-oriented e-journals and its findings.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sborník Národního muzea v Praze. Řada C, Literární historie (Acta Musei Nationalis Pragae. Series C, Historia Litterarum.)

  • ISSN

    0036-5351

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    56

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    27-31

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus