Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CEO and Businesses are Losing Trust: Comparison of EU, USA, Czech and Slovak Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F12%3A10123329" target="_blank" >RIV/00216208:11230/12:10123329 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://cebr.vse.cz/cebr/article/view/15" target="_blank" >http://cebr.vse.cz/cebr/article/view/15</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CEO and Businesses are Losing Trust: Comparison of EU, USA, Czech and Slovak Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article presents an in-depth study based on open-source data analysis (Edelman Trust Barometer and European Communication Monitor) concerning the general loss of trust, which both commercial companies, governments and in minor scale also NGO's havebeen experiencing since Global Financial Crisis in 2008. Trust is an essential line of corporate communications, public relations and reputation management of companies and it is personalized by the CEO's and top management. According to the data, the trust to CEO saw biggest decline in trust in the U.S., however in Slovakia the trust is still quite high, on the contrary to E.U. in general where the level of trust to CEO reached historical minimum of 30%. The overall shift from trusting the traditionalauthorities, such as government, CEO's and official representatives to academics, stakeholders, employees and general "vox populi" can be seen globally. The aim of this article is to define trust and the social and communication context o

  • Název v anglickém jazyce

    CEO and Businesses are Losing Trust: Comparison of EU, USA, Czech and Slovak Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents an in-depth study based on open-source data analysis (Edelman Trust Barometer and European Communication Monitor) concerning the general loss of trust, which both commercial companies, governments and in minor scale also NGO's havebeen experiencing since Global Financial Crisis in 2008. Trust is an essential line of corporate communications, public relations and reputation management of companies and it is personalized by the CEO's and top management. According to the data, the trust to CEO saw biggest decline in trust in the U.S., however in Slovakia the trust is still quite high, on the contrary to E.U. in general where the level of trust to CEO reached historical minimum of 30%. The overall shift from trusting the traditionalauthorities, such as government, CEO's and official representatives to academics, stakeholders, employees and general "vox populi" can be seen globally. The aim of this article is to define trust and the social and communication context o

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Central European Business Review

  • ISSN

    1805-4854

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    7-13

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus