Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Is there a Leadership Crisis? CEO Positioning and Communication in Relations to Reputation Management

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10174212" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10174212 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Is there a Leadership Crisis? CEO Positioning and Communication in Relations to Reputation Management

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to explore the role of CEO and its reputation management in relations to the overall effectiveness and communication strategy of a company, institution or organization. According to the latest research on the development of public relations and communication management in Europe, more companies are stressing the positioning and profiling of CEO as a visible representative, who is embodying the corporate or institutional values and norms. CEO reputation has a direct impact on the reputation of the represented institutions; however, this varies not only from country-to-country, but also in different areas of strategic communication, such as marketing, internal or political communication. Also, differences between joint stock orprivate companies, governmental organizations or NGO's are significant. This article provides a new in-depth look on how the CEO reputation is being currently managed within European companies and organizations and shows the dominant app

  • Název v anglickém jazyce

    Is there a Leadership Crisis? CEO Positioning and Communication in Relations to Reputation Management

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to explore the role of CEO and its reputation management in relations to the overall effectiveness and communication strategy of a company, institution or organization. According to the latest research on the development of public relations and communication management in Europe, more companies are stressing the positioning and profiling of CEO as a visible representative, who is embodying the corporate or institutional values and norms. CEO reputation has a direct impact on the reputation of the represented institutions; however, this varies not only from country-to-country, but also in different areas of strategic communication, such as marketing, internal or political communication. Also, differences between joint stock orprivate companies, governmental organizations or NGO's are significant. This article provides a new in-depth look on how the CEO reputation is being currently managed within European companies and organizations and shows the dominant app

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics and Management

  • ISSN

    1998-1627

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    RU - Ruská federace

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    29-33

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus