Pronikání zábavy do zpravodajského paradigmatu: český příklad
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F12%3A10123471" target="_blank" >RIV/00216208:11230/12:10123471 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pronikání zábavy do zpravodajského paradigmatu: český příklad
Popis výsledku v původním jazyce
Předmětem práce je popis pronikání zábavy především do zpravodajství a popis reflexe jevu. V první kapitole teoreticky popisuji jev pronikání zábavy do zpravodajského paradigmatu a uvádím základní literaturu k tématu. V podkapitole ukazuji, v jaké souvztažnosti chápu infozábavu k jiným mediálním konceptům a řadím je od nejobecnějších po konkrétní projevy, jako je právě infozábava. Ve druhé kapitole ukazuji a do kontextu zařazuji jednotlivé metodologické pokusy se s pronikáním zábavy vyrovnat. Dále navrhuji po vyhodnocení metodologických přístupů svůj postup výzkumu. Na základě výzkumu pak v závěru navrhuji nový přístup k posuzování průniku zábavy do zpravodajského paradigmatu.
Název v anglickém jazyce
The penetration of entertainment into the news paradigm: the Czech case
Popis výsledku anglicky
The aim of my work is to describe the penetration of entertainment into the news. In the first chapter I conceptualize the phenomenon and discuss the basic literature on the topic. Further, I describe the Czech theoretical debate. In the second chapter Ishow methodological attempts at coping with the penetration of entertainment and I suggest a methodological approach for my own research. I describe the penetration of entertaining elements into it, and the increased interpretive power of journalists inthe commercialized infotainment news. After the presentation of the research, I consider approaches to examine the fusion of entertainment and news.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Mediální studia
ISSN
1801-9978
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
45-59
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—