Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integrace dětí migrantů ze třetích zemí v oblasti vzdělávání v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F12%3A10123776" target="_blank" >RIV/00216208:11230/12:10123776 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/45773009:_____/12:#0000617

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Integrace dětí migrantů ze třetích zemí v oblasti vzdělávání v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá hodnocením integrace a školní úspěšnosti dětí cizinců z třetích zemí, především v průběhu povinné školní docházky v České republice. Při hodnocení tohoto fenoménu autorky vychází jednak z výsledků meziná- rodního šetření OECD PISA a dález navazujícího kvalitativního šetření formou řízených rozhovorů s řediteli (učiteli) vybraných základních škol v Praze s nejvyšším zastoupením cizinců ve třídách z roku 2011. Text se zaměřuje především na rodinné a materiální zázemí žáků-migrantů, problémy související s neznalostí jazyka, významem školy a předškolního vzdělávání v integraci žáků-migrantů.

  • Název v anglickém jazyce

    Integration of migrants' children from non EU countries in the field of education in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the integration and educational success of migrants' children from non EU countries in the Czech Republic. Evaluation of this phenomenon is based on the secondary analysis of international OECD PISA survey 2009 data and the follow-up qualitative survey through semi-structured interviews with teachers from selected Prague elementary schools with the highest proportion of foreigners carried out in 2011. The text focuses on the importance of school and pre-school education in the integration of migrant pupils and on migrant children socio-economic background, particularly family environment and problems related to lack of language knowledge.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    FÓRUM sociální politiky

  • ISSN

    1802-5854

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    9-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus