Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech elementary school teachers' implicit expectations from migrant children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10331017" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10331017 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0738059316301067" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0738059316301067</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ijedudev.2016.12.006" target="_blank" >10.1016/j.ijedudev.2016.12.006</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech elementary school teachers' implicit expectations from migrant children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article explores the implicit expectations of teachers regarding the paths of integration of migrant children from various cultural backgrounds. Drawing on qualitative interviews with teachers the findings suggest that the school experience of migrant children is shaped by the concealed assertion of values linked with the dominant ethnicity. In the eyes of teachers, a successfully integrated migrant is stripped of ethnical specifics. The key mechanisms of this assimilatory process are a focus on host country language acquisition, neglect of the skills a migrant child may have acquired before immigration, and the individualisation of success. The analysis calls for a broader reflection on the implicit conditions involved in architecturing migrant integration policies and practices in education.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech elementary school teachers' implicit expectations from migrant children

  • Popis výsledku anglicky

    The article explores the implicit expectations of teachers regarding the paths of integration of migrant children from various cultural backgrounds. Drawing on qualitative interviews with teachers the findings suggest that the school experience of migrant children is shaped by the concealed assertion of values linked with the dominant ethnicity. In the eyes of teachers, a successfully integrated migrant is stripped of ethnical specifics. The key mechanisms of this assimilatory process are a focus on host country language acquisition, neglect of the skills a migrant child may have acquired before immigration, and the individualisation of success. The analysis calls for a broader reflection on the implicit conditions involved in architecturing migrant integration policies and practices in education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-32373S" target="_blank" >GA13-32373S: Integrace dětí cizinců do systému českých základních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Educational Development

  • ISSN

    0738-0593

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    53

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    92-100

  • Kód UT WoS článku

    000401379200010

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85009228869