Czech elementary school teachers' implicit expectations from migrant children
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10331017" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10331017 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0738059316301067" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0738059316301067</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ijedudev.2016.12.006" target="_blank" >10.1016/j.ijedudev.2016.12.006</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Czech elementary school teachers' implicit expectations from migrant children
Popis výsledku v původním jazyce
The article explores the implicit expectations of teachers regarding the paths of integration of migrant children from various cultural backgrounds. Drawing on qualitative interviews with teachers the findings suggest that the school experience of migrant children is shaped by the concealed assertion of values linked with the dominant ethnicity. In the eyes of teachers, a successfully integrated migrant is stripped of ethnical specifics. The key mechanisms of this assimilatory process are a focus on host country language acquisition, neglect of the skills a migrant child may have acquired before immigration, and the individualisation of success. The analysis calls for a broader reflection on the implicit conditions involved in architecturing migrant integration policies and practices in education.
Název v anglickém jazyce
Czech elementary school teachers' implicit expectations from migrant children
Popis výsledku anglicky
The article explores the implicit expectations of teachers regarding the paths of integration of migrant children from various cultural backgrounds. Drawing on qualitative interviews with teachers the findings suggest that the school experience of migrant children is shaped by the concealed assertion of values linked with the dominant ethnicity. In the eyes of teachers, a successfully integrated migrant is stripped of ethnical specifics. The key mechanisms of this assimilatory process are a focus on host country language acquisition, neglect of the skills a migrant child may have acquired before immigration, and the individualisation of success. The analysis calls for a broader reflection on the implicit conditions involved in architecturing migrant integration policies and practices in education.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-32373S" target="_blank" >GA13-32373S: Integrace dětí cizinců do systému českých základních škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Educational Development
ISSN
0738-0593
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
53
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
92-100
Kód UT WoS článku
000401379200010
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85009228869