Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Fake product? Why not!" Attitudes toward the consumption of counterfeit goods in CEE as shown on the example of Slovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F12%3A10125826" target="_blank" >RIV/00216208:11230/12:10125826 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://cebr.vse.cz/cebr/article/view/29" target="_blank" >http://cebr.vse.cz/cebr/article/view/29</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    "Fake product? Why not!" Attitudes toward the consumption of counterfeit goods in CEE as shown on the example of Slovakia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on the increasing consumption trend of counterfeit goods in the countries of CEE and on the consequences for the global market. Counterfeiting is not longer typical only for the luxury market, where branding together with genuine source plays a crucial role and the business of top luxury is rising during the crisis. New categories of counterfeit goods are emerging constantly, including electronics and computer parts, pharmaceuticals, even FMCG such as food, beverages or cosmetics. This article presents data from GfK research on attitudes towards counterfeit goods in Slovakia and puts it to the context of other CEE countries. It gives clear managerial implications on how to communicate the importance of originality, benefits for theconsumer when consuming original goods and social marketing of ethical consumption.

  • Název v anglickém jazyce

    "Fake product? Why not!" Attitudes toward the consumption of counterfeit goods in CEE as shown on the example of Slovakia

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on the increasing consumption trend of counterfeit goods in the countries of CEE and on the consequences for the global market. Counterfeiting is not longer typical only for the luxury market, where branding together with genuine source plays a crucial role and the business of top luxury is rising during the crisis. New categories of counterfeit goods are emerging constantly, including electronics and computer parts, pharmaceuticals, even FMCG such as food, beverages or cosmetics. This article presents data from GfK research on attitudes towards counterfeit goods in Slovakia and puts it to the context of other CEE countries. It gives clear managerial implications on how to communicate the importance of originality, benefits for theconsumer when consuming original goods and social marketing of ethical consumption.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Central European Business Review

  • ISSN

    1805-4854

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    23-28

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus