A conceptual framework for comparison of educational policies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F12%3A10126058" target="_blank" >RIV/00216208:11230/12:10126058 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://eng.kedi.re.kr/khome/eng/kjep/pubList.do" target="_blank" >http://eng.kedi.re.kr/khome/eng/kjep/pubList.do</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A conceptual framework for comparison of educational policies
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with the formulation of a conceptual framework for comparing educational policies and assessing their impact upon educational outcomes. The conceptual framework includes six basic components: (1) educational policy-making, (2) educational policy-making inputs, (3) processes, (4) outcomes, (5) effects and (6) context. The framework focuses upon educational policy-making inputs, i.e. actions at the disposal of the government for influencing educational processes. Three general types ofpossible government actions are distinguished: (a) formulation of goals and problems, (b) policy instruments, (c) institutional setting. A general overview of the whole framework is provided before three types of educational policy-making inputs are discussed and classified in more detail. The article concludes with identifying potential uses and limitations of the framework.
Název v anglickém jazyce
A conceptual framework for comparison of educational policies
Popis výsledku anglicky
This article deals with the formulation of a conceptual framework for comparing educational policies and assessing their impact upon educational outcomes. The conceptual framework includes six basic components: (1) educational policy-making, (2) educational policy-making inputs, (3) processes, (4) outcomes, (5) effects and (6) context. The framework focuses upon educational policy-making inputs, i.e. actions at the disposal of the government for influencing educational processes. Three general types ofpossible government actions are distinguished: (a) formulation of goals and problems, (b) policy instruments, (c) institutional setting. A general overview of the whole framework is provided before three types of educational policy-making inputs are discussed and classified in more detail. The article concludes with identifying potential uses and limitations of the framework.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AD - Politologie a politické vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
KEDI Journal of Educational Policy
ISSN
1739-4341
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
KR - Korejská republika
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
323-347
Kód UT WoS článku
000313220100007
EID výsledku v databázi Scopus
—