Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A conceptual framework for comparison of educational policies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F12%3A10126058" target="_blank" >RIV/00216208:11230/12:10126058 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://eng.kedi.re.kr/khome/eng/kjep/pubList.do" target="_blank" >http://eng.kedi.re.kr/khome/eng/kjep/pubList.do</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A conceptual framework for comparison of educational policies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with the formulation of a conceptual framework for comparing educational policies and assessing their impact upon educational outcomes. The conceptual framework includes six basic components: (1) educational policy-making, (2) educational policy-making inputs, (3) processes, (4) outcomes, (5) effects and (6) context. The framework focuses upon educational policy-making inputs, i.e. actions at the disposal of the government for influencing educational processes. Three general types ofpossible government actions are distinguished: (a) formulation of goals and problems, (b) policy instruments, (c) institutional setting. A general overview of the whole framework is provided before three types of educational policy-making inputs are discussed and classified in more detail. The article concludes with identifying potential uses and limitations of the framework.

  • Název v anglickém jazyce

    A conceptual framework for comparison of educational policies

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the formulation of a conceptual framework for comparing educational policies and assessing their impact upon educational outcomes. The conceptual framework includes six basic components: (1) educational policy-making, (2) educational policy-making inputs, (3) processes, (4) outcomes, (5) effects and (6) context. The framework focuses upon educational policy-making inputs, i.e. actions at the disposal of the government for influencing educational processes. Three general types ofpossible government actions are distinguished: (a) formulation of goals and problems, (b) policy instruments, (c) institutional setting. A general overview of the whole framework is provided before three types of educational policy-making inputs are discussed and classified in more detail. The article concludes with identifying potential uses and limitations of the framework.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    KEDI Journal of Educational Policy

  • ISSN

    1739-4341

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    KR - Korejská republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    323-347

  • Kód UT WoS článku

    000313220100007

  • EID výsledku v databázi Scopus