Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Platformisation and policy: towards digital governance of adult learning and education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F24%3A73628946" target="_blank" >RIV/61989592:15210/24:73628946 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/70883521:28150/24:63584238

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4337/9781803925950.00016" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4337/9781803925950.00016</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4337/9781803925950.00016" target="_blank" >10.4337/9781803925950.00016</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Platformisation and policy: towards digital governance of adult learning and education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter focuses on the relationship between platformization and policy in adult learning and education (ALE). We understand platforms as digital infrastructures that facilitate personalised interactions among end-users and content providers, shaped through algorithmic processing of data. Platformization represents the penetration of these digital infrastructures into different sectors of society. We aim to conceptualise how this process establishes digital governance in ALE. We elaborate three mechanisms of platformization: datafication, commodification, and governance. We discuss the mechanisms in the context of the educational sector in order to show how platforms affect monitoring and decision making in the learning process. We further conceptualize digital platforms as policy instruments. Finally, we relate the process of platformization to current trends in adult education policy: data governance, supranational governance, and economization of ALE. It is argued that platformization translates into increased involvement of private actors into both the education process and the policy making process.

  • Název v anglickém jazyce

    Platformisation and policy: towards digital governance of adult learning and education

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter focuses on the relationship between platformization and policy in adult learning and education (ALE). We understand platforms as digital infrastructures that facilitate personalised interactions among end-users and content providers, shaped through algorithmic processing of data. Platformization represents the penetration of these digital infrastructures into different sectors of society. We aim to conceptualise how this process establishes digital governance in ALE. We elaborate three mechanisms of platformization: datafication, commodification, and governance. We discuss the mechanisms in the context of the educational sector in order to show how platforms affect monitoring and decision making in the learning process. We further conceptualize digital platforms as policy instruments. Finally, we relate the process of platformization to current trends in adult education policy: data governance, supranational governance, and economization of ALE. It is argued that platformization translates into increased involvement of private actors into both the education process and the policy making process.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Research Handbook on Adult Education Policy

  • ISBN

    978-1-80392-594-3

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    101-115

  • Počet stran knihy

    365

  • Název nakladatele

    Edward Elgar

  • Místo vydání

    Cheltenham

  • Kód UT WoS kapitoly