Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Online learning platforms and resources in adult education and training: new findings from four European countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F24%3A63581158" target="_blank" >RIV/70883521:28150/24:63581158 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/epdf/10.1080/02601370.2024.2358896?needAccess=true" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/epdf/10.1080/02601370.2024.2358896?needAccess=true</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/02601370.2024.2358896" target="_blank" >10.1080/02601370.2024.2358896</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Online learning platforms and resources in adult education and training: new findings from four European countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Digitisation represents one of the key directions of adult education and training in the post-COVID-19 times, but direct empirical evidence of its scope among learners is rather scarce after 2021. Therefore, the general aim of this article is to investigate the current state of the use of online learning platforms and resources in adult education and training throughout Europe. For this purpose, we utilise data from a dedicated survey in the Czech Republic, Germany, Sweden, and the United Kingdom (n = 4,000) from 2022, which cover a wide range of digitalisation as measured by the Digital Economy and Society Index (DESI). Our findings are consistent with DESI in the overall levels of online learning across the four countries. Beyond this, we provide two main findings. First, the patterns of digitalisation are different in formal (FAE) and non-formal adult education (NFE). We identify two corresponding modes of platformization based on how and how much online learning platforms and resources are used. Second, factors of participation in online learning differ in some regards from factors of participation in AET in general. Therefore, online learning seems to constitute a new layer mediating participation in AET, possibly introducing new forms of inequalities.

  • Název v anglickém jazyce

    Online learning platforms and resources in adult education and training: new findings from four European countries

  • Popis výsledku anglicky

    Digitisation represents one of the key directions of adult education and training in the post-COVID-19 times, but direct empirical evidence of its scope among learners is rather scarce after 2021. Therefore, the general aim of this article is to investigate the current state of the use of online learning platforms and resources in adult education and training throughout Europe. For this purpose, we utilise data from a dedicated survey in the Czech Republic, Germany, Sweden, and the United Kingdom (n = 4,000) from 2022, which cover a wide range of digitalisation as measured by the Digital Economy and Society Index (DESI). Our findings are consistent with DESI in the overall levels of online learning across the four countries. Beyond this, we provide two main findings. First, the patterns of digitalisation are different in formal (FAE) and non-formal adult education (NFE). We identify two corresponding modes of platformization based on how and how much online learning platforms and resources are used. Second, factors of participation in online learning differ in some regards from factors of participation in AET in general. Therefore, online learning seems to constitute a new layer mediating participation in AET, possibly introducing new forms of inequalities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Lifelong Education

  • ISSN

    0260-1370

  • e-ISSN

    1464-519X

  • Svazek periodika

    43

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    417-431

  • Kód UT WoS článku

    001232105700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85194533954