Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Legitimisation of non-participation in adult education and training: the situational logic of decision-making

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F22%3A63553278" target="_blank" >RIV/70883521:28150/22:63553278 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02601370.2022.2057606?scroll=top&needAccess=true&role=tab" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02601370.2022.2057606?scroll=top&needAccess=true&role=tab</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/02601370.2022.2057606" target="_blank" >10.1080/02601370.2022.2057606</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Legitimisation of non-participation in adult education and training: the situational logic of decision-making

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study deals with strategies for legitimising non-participation in adult education and training (AET) in groups of people with the lowest levels of participation: low-educated workers, retired individuals and people on parental leave. It aims to identify and describe strategies for legitimising non-participation. Results are based on extensive qualitative research focused on mapping the situational determinants of non-participation in AET. For this purpose, a total of 53 semi-structured interviews were conducted and analysed. Through generic coding procedure, four key strategies were identified: (1) commitment to lifelong learning; (2) preference of experience over theoretical knowledge; (3) preference of complete dedication and (4) mobilisation of past educational experience. Each group of adults has a distinct way of using the strategies to justify their non-participation. The findings contribute to our knowledge of situational rationality that is used in decision-making regarding participation in AET.

  • Název v anglickém jazyce

    Legitimisation of non-participation in adult education and training: the situational logic of decision-making

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with strategies for legitimising non-participation in adult education and training (AET) in groups of people with the lowest levels of participation: low-educated workers, retired individuals and people on parental leave. It aims to identify and describe strategies for legitimising non-participation. Results are based on extensive qualitative research focused on mapping the situational determinants of non-participation in AET. For this purpose, a total of 53 semi-structured interviews were conducted and analysed. Through generic coding procedure, four key strategies were identified: (1) commitment to lifelong learning; (2) preference of experience over theoretical knowledge; (3) preference of complete dedication and (4) mobilisation of past educational experience. Each group of adults has a distinct way of using the strategies to justify their non-participation. The findings contribute to our knowledge of situational rationality that is used in decision-making regarding participation in AET.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-00987S" target="_blank" >GA19-00987S: Bílá místa neformálního vzdělávání dospělých v České republice: Neúčastníci a jejich sociální světy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Lifelong Education

  • ISSN

    0260-1370

  • e-ISSN

    1464-519X

  • Svazek periodika

    41

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    "277–293"

  • Kód UT WoS článku

    000778927400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85129214000