Online Technology in informal learning and formal education: a case study among future English teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73610625" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73610625 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.scientific-publications.net/en/article/1002268/" target="_blank" >https://www.scientific-publications.net/en/article/1002268/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Online Technology in informal learning and formal education: a case study among future English teachers
Popis výsledku v původním jazyce
This article aims to introduce the results of research conducted at the Faculty of Education, Palacký University in Olomouc among its master’s students – future English teachers. It attempts to find out how often and how the students use online platforms, applications, websites and social networks in their informal learning and formal education. It describes the differences and similarities between the students’ use of online technology for their own unsupervised and unguided learning and for the purposes of their formal studies. Comparisons in the use of online technology are made with regards to the students’ gender and form of studies.
Název v anglickém jazyce
Online Technology in informal learning and formal education: a case study among future English teachers
Popis výsledku anglicky
This article aims to introduce the results of research conducted at the Faculty of Education, Palacký University in Olomouc among its master’s students – future English teachers. It attempts to find out how often and how the students use online platforms, applications, websites and social networks in their informal learning and formal education. It describes the differences and similarities between the students’ use of online technology for their own unsupervised and unguided learning and for the purposes of their formal studies. Comparisons in the use of online technology are made with regards to the students’ gender and form of studies.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of International Scientific Publications: Language, Individual & Society
ISSN
1314-7250
e-ISSN
—
Svazek periodika
2021
Číslo periodika v rámci svazku
15
Stát vydavatele periodika
BG - Bulharská republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
28-45
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—