Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Anti-Corruption Rhetoric as a New Trend in Czech Marketing Communication and Social Responsibility

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10139940" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10139940 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Anti-Corruption Rhetoric as a New Trend in Czech Marketing Communication and Social Responsibility

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article analyses the emergence of a new trend in local marketing communication in the Czech Republic. After the loss of public trust connected with the economic crisis in 2008 many state officials and politicians were blamed for corruption and fraud(Edelman, 2013). Corruption emerged as a main issue of government communication in Nečas administration and is was also set by many media as main agenda. Howev-er, the anti-corruption issue and rhetoric emerged within the business sector as well. Anti-corruption claims and values were used by a wide range of companies and institu-tions, in NGO's, private companies or even as a business plan for start-up. The article discusses embedding anti-corruption rhetoric and transparency as corporate culture andvalues and as a form of social responsibility of companies.

  • Název v anglickém jazyce

    Anti-Corruption Rhetoric as a New Trend in Czech Marketing Communication and Social Responsibility

  • Popis výsledku anglicky

    This article analyses the emergence of a new trend in local marketing communication in the Czech Republic. After the loss of public trust connected with the economic crisis in 2008 many state officials and politicians were blamed for corruption and fraud(Edelman, 2013). Corruption emerged as a main issue of government communication in Nečas administration and is was also set by many media as main agenda. Howev-er, the anti-corruption issue and rhetoric emerged within the business sector as well. Anti-corruption claims and values were used by a wide range of companies and institu-tions, in NGO's, private companies or even as a business plan for start-up. The article discusses embedding anti-corruption rhetoric and transparency as corporate culture andvalues and as a form of social responsibility of companies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Current challenges of marketing and their application in practice: scientific articles

  • ISBN

    978-80-225-3632-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    47-53

  • Název nakladatele

    Ekonóm

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    25. 4. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku