Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Growth of Anti-Corruption Attitudes in Czech Marketing Communication and PR: Anti-corruption Fight as Marketing Tool

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10139942" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10139942 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://cebr.vse.cz/cebr/article/view/64" target="_blank" >http://cebr.vse.cz/cebr/article/view/64</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Growth of Anti-Corruption Attitudes in Czech Marketing Communication and PR: Anti-corruption Fight as Marketing Tool

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article analyzes the emergence of a new trend in marketing communication and PR in the Czech Republic. After the decline of public trust after the eco-nomic crisis in 2008, many state officials and politicians were blamed for cor-ruption and fraud worldwide (Edelman, 2013). Anti-corruption attitudes have emerged in government communication, media, NGOs and also within the business sector. The term "anti-corruption" has become an often-used market-ing claim. Anti-corruption claims and values have been used by a wide range of companies and institutions in their corporate communication or PR. Often, the main business leader serve as personalities and opinion leaders in anti-corruption activities; these include individuals such as Karel Janeček, Stanislav Bernard or Radim Jančura. This article analyzes and discusses embedding anti-corruption attitudes within the marketing communication and PR strategy and possible impacts on the reputation of the company's management.

  • Název v anglickém jazyce

    The Growth of Anti-Corruption Attitudes in Czech Marketing Communication and PR: Anti-corruption Fight as Marketing Tool

  • Popis výsledku anglicky

    This article analyzes the emergence of a new trend in marketing communication and PR in the Czech Republic. After the decline of public trust after the eco-nomic crisis in 2008, many state officials and politicians were blamed for cor-ruption and fraud worldwide (Edelman, 2013). Anti-corruption attitudes have emerged in government communication, media, NGOs and also within the business sector. The term "anti-corruption" has become an often-used market-ing claim. Anti-corruption claims and values have been used by a wide range of companies and institutions in their corporate communication or PR. Often, the main business leader serve as personalities and opinion leaders in anti-corruption activities; these include individuals such as Karel Janeček, Stanislav Bernard or Radim Jančura. This article analyzes and discusses embedding anti-corruption attitudes within the marketing communication and PR strategy and possible impacts on the reputation of the company's management.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Central European Business Review

  • ISSN

    1805-4854

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    15-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus