Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Medializace rockové hudby v Československu v období normalizace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10145927" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10145927 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Medializace rockové hudby v Československu v období normalizace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje medializaci československé rockové hudby na příkladu perzekuce hudebního undergroundu v roce 1976 za použití obsahové analýzy tištěných médií a orálně-historického výzkumu. Na základě dosavadního poznání autora se v odborném diskursupoprvé explicitně ukázalo, do jaké míry může být medializace rockové hudby pro totalitní a kulturně hegemonní politický režim nežádoucím, aktivizujícím činitelem ve smyslu destabilizace ideologických, politických, společenských a kulturně-estetických norem. Logickým vyústěním této situace byla snaha komunistického režimu nepříznivý vývoj potlačit a to prostřednictvím institucionálního řízení a kontroly médií ve snaze o žádoucí, ideologicky koherentní mediální interpretaci všech projevů rockové hudby. Napříkladu komparace oficiálních a neoficiálních (samizdatových) periodik lze vyslovené hypotézy explicitně potvrdit a verifikovat.

  • Název v anglickém jazyce

    Media coverage of rock music in Czechoslovakia in period of the normalization

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with media coverage of rock music on the example of the persecution of underground movement in 1976 - in the period of normalization - with the emphasis on medial analysis of the printed media and oral history research as well. On the basis of up to now recognition it has firstly explicitly appears in the discourse of social sciences how much the media coverage of rock music in general can be unwanted factor for the totalitarian regime and for its hegemonic culture. It was undesirable because of destabilization of ideological, political, social and cultural-esthetical norms. Logical outcome of this situation was that communist's regime tried to repress persistently unfavourable expressions of freedom or independence in an artistic creation. As a result the media coverage of all the speeches of rock music as depends absolutely on the process of institutional censorship procedure. We can verify mentioned hypotheses by using of qualitative research methods as described abo

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Megatrendy a médiá 2013: Vrtieť psom: metafora v médiách: zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie

  • ISBN

    978-80-8105-476-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    53-73

  • Název nakladatele

    Fakulta masmediálnej komunikácie UCM

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    26. 3. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku