Hudební publicistika v období Pražského jara
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10283263" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10283263 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hudební publicistika v období Pražského jara
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje medializaci československé populární hudby ve druhé polovině šedesátých let na příkladu reflexe základních atributů hudební publicistiky a profilace konkrétních titulů v rámci oficiální časopisecké produkce za použití heuristických metod a orálně-historického výzkumu. Na základě dosavadního poznání autora se potvrzují kauzální vazby mezi politickou a mediální agendou na jedné straně a uměleckými aspiracemi publika na straně druhé. V případě totalitních a kulturně hegemonních režimů se toto sepětí projevuje ještě intenzivněji a ukazuje na nezbytnost podrobit jej hlubšímu kritickému zkoumání. Hudební publicistika sledovaného období se stále zřetelněji vymezovala jako svébytná entita společenského života s potenciálem formovat veřejnémínění a zvláště v následující dekádě působit jako jedna z ojedinělých platforem pro sdílení kritického, tvůrčího a pluralitního myšlení v opozici k centrálně indoktrinovanému masovému vkusu.
Název v anglickém jazyce
Music journalism in the period of the Prague Spring
Popis výsledku anglicky
The paper deals with media coverage of the popular music in the second half of the sixties on the example of basic characteristics and features of music journalism and its range of periodicals within the official structure of print media using heuristicsmethods and the oral history research. On one hand the preceding findings of author confirm casual relation between politics and media agenda; on the other hand they show aesthetical aspiration of publics. In case of totalitarian and culture hegemonic regime the link is revealed in a more provable way and justifies a need for exploring this issue. Then music journalism has been clearly involved in a social life as a mean for establishing public opinions, especially in a next decade. For that time musicjournalism has defended itself as a resistant area within official media system in a sense of critical and independent thinking in opposition to mass aesthetical taste in music stemming from communist culture and media policy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Demokratizačná funkcia médií: ideál a realita - Megatrendy a médiá 2014
ISBN
978-80-8105-588-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
33-54
Název nakladatele
Univerzita sv. Cyrila a Metoda, Fakulta masmediálnej komunikácie
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Smolenice
Datum konání akce
15. 4. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—