Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hudební publicistika v období Pražského jara

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10283263" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10283263 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hudební publicistika v období Pražského jara

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje medializaci československé populární hudby ve druhé polovině šedesátých let na příkladu reflexe základních atributů hudební publicistiky a profilace konkrétních titulů v rámci oficiální časopisecké produkce za použití heuristických metod a orálně-historického výzkumu. Na základě dosavadního poznání autora se potvrzují kauzální vazby mezi politickou a mediální agendou na jedné straně a uměleckými aspiracemi publika na straně druhé. V případě totalitních a kulturně hegemonních režimů se toto sepětí projevuje ještě intenzivněji a ukazuje na nezbytnost podrobit jej hlubšímu kritickému zkoumání. Hudební publicistika sledovaného období se stále zřetelněji vymezovala jako svébytná entita společenského života s potenciálem formovat veřejnémínění a zvláště v následující dekádě působit jako jedna z ojedinělých platforem pro sdílení kritického, tvůrčího a pluralitního myšlení v opozici k centrálně indoktrinovanému masovému vkusu.

  • Název v anglickém jazyce

    Music journalism in the period of the Prague Spring

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with media coverage of the popular music in the second half of the sixties on the example of basic characteristics and features of music journalism and its range of periodicals within the official structure of print media using heuristicsmethods and the oral history research. On one hand the preceding findings of author confirm casual relation between politics and media agenda; on the other hand they show aesthetical aspiration of publics. In case of totalitarian and culture hegemonic regime the link is revealed in a more provable way and justifies a need for exploring this issue. Then music journalism has been clearly involved in a social life as a mean for establishing public opinions, especially in a next decade. For that time musicjournalism has defended itself as a resistant area within official media system in a sense of critical and independent thinking in opposition to mass aesthetical taste in music stemming from communist culture and media policy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Demokratizačná funkcia médií: ideál a realita - Megatrendy a médiá 2014

  • ISBN

    978-80-8105-588-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    33-54

  • Název nakladatele

    Univerzita sv. Cyrila a Metoda, Fakulta masmediálnej komunikácie

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    15. 4. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku