Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mediální kontext české zahraniční politiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10172819" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10172819 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mediální kontext české zahraniční politiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola představuje způsoby, jakými česká média v roce 2012 konstruovala témata související s českou zahraniční politikou. Její první část se věnuje výsledkům kvantitativní obsahové analýzy televizního zpravodajství v průběhu roku 2012 zaměřené na základní charakteristiky zahraničního zpravodajství tří českých celoplošných televizních stanic, tedy na hlavní témata, přítomné aktéry a nejčastěji zmiňované země, jednak . Druhá část analýzy je založena na textuální analýze mediální reprezentace dvou zahraničně-politických témat uplynulého roku. Výsledky potvrzují trend patrný i v minulých letech - jasný příklon k výrazné redukci prezentovaných zahraničně-politických událostí a aktérů a obecnou emocionalizaci politického diskurzu založenou zejména na výrazné polarizaci a prezentaci událostí jako konfliktů konkrétních aktérů, ale také na aktualizaci národních mýtů a traumatických událostí z české (československé) historie.

  • Název v anglickém jazyce

    The media context of the czech foreign policy

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter describes, based on a content analysis of news content in 2012, the tendency of Czech media in dealing with foreign policy topics using a combination of quantitative content analysis and qualitative case studies of selected foreign policy events. Both quantitative and qualitative analysis prove that the coverage of political events in the media is highly personified, viewed through the prism of personal or political interests of Czech political elites and their mutual disputes. The print media tend to present major political events as power-based conflicts between individuals or groups, rather than negotiations on public affairs supported by arguments. In practice, Habermas's classical tradition, which promotes rational discussion as a desirable form of public debate, is thus replaced with the generally criticized persuasion through the agency of emotional appeal, which, however, some theoretical traditions regard as a less restrictive form of public discourse.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Česká zahraniční politika v roce 2012: analýza ÚMV

  • ISBN

    978-80-87558-12-6

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    27-50

  • Počet stran knihy

    354

  • Název nakladatele

    Ústav mezinárodních vztahů

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly