Mediální kontext české zahraniční politiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10172819" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10172819 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mediální kontext české zahraniční politiky
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola představuje způsoby, jakými česká média v roce 2012 konstruovala témata související s českou zahraniční politikou. Její první část se věnuje výsledkům kvantitativní obsahové analýzy televizního zpravodajství v průběhu roku 2012 zaměřené na základní charakteristiky zahraničního zpravodajství tří českých celoplošných televizních stanic, tedy na hlavní témata, přítomné aktéry a nejčastěji zmiňované země, jednak . Druhá část analýzy je založena na textuální analýze mediální reprezentace dvou zahraničně-politických témat uplynulého roku. Výsledky potvrzují trend patrný i v minulých letech - jasný příklon k výrazné redukci prezentovaných zahraničně-politických událostí a aktérů a obecnou emocionalizaci politického diskurzu založenou zejména na výrazné polarizaci a prezentaci událostí jako konfliktů konkrétních aktérů, ale také na aktualizaci národních mýtů a traumatických událostí z české (československé) historie.
Název v anglickém jazyce
The media context of the czech foreign policy
Popis výsledku anglicky
The chapter describes, based on a content analysis of news content in 2012, the tendency of Czech media in dealing with foreign policy topics using a combination of quantitative content analysis and qualitative case studies of selected foreign policy events. Both quantitative and qualitative analysis prove that the coverage of political events in the media is highly personified, viewed through the prism of personal or political interests of Czech political elites and their mutual disputes. The print media tend to present major political events as power-based conflicts between individuals or groups, rather than negotiations on public affairs supported by arguments. In practice, Habermas's classical tradition, which promotes rational discussion as a desirable form of public debate, is thus replaced with the generally criticized persuasion through the agency of emotional appeal, which, however, some theoretical traditions regard as a less restrictive form of public discourse.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Česká zahraniční politika v roce 2012: analýza ÚMV
ISBN
978-80-87558-12-6
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
27-50
Počet stran knihy
354
Název nakladatele
Ústav mezinárodních vztahů
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—