Mediální kontext české zahraniční politiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10272357" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10272357 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mediální kontext české zahraniční politiky
Popis výsledku v původním jazyce
Navazujeme na výzkumy z minulých let, a to se stejným záměrem identifikovat a pojmenovat převažující charakteristiky zpravodajství o zahraničněpolitických událostech. Struktura kapitoly, metody zkoumání i způsob výběru analyzovaného materiálu zůstávají stejné jako v uplynulých letech a je tak dále doplňována souvislá řada poznatků shromažďovaných již od roku 2008. Díky kontinuálnímu sběru dat a analýze zpravodajství vzniká datová opora pro pojmenování trendů v zahraničněpolitickém zpravodajství českýchmédií. První část kapitoly se věnuje výsledkům kvantitativní analýzy zaměřené na identifikaci hlavních témat, přítomných aktérů a zemí, kterým byla v zahraničním zpravodajství věnována pozornost. Druhá část kapitoly představuje dvě případové studie zaměřené na rozbor mediálního pokrytí vyvěšení vlajky Evropské unie na Pražském hradě v dubnu 2013 a na téma tzv. Benešových dekretů, o kterých se diskutovalo v lednu roku 2013 v kontextu kampaní před volbou prezidenta České republiky. Výsledk
Název v anglickém jazyce
Media Context of the Czech Foreign Policy
Popis výsledku anglicky
The chapter describes, based on a content analysis of news content in 2013, the tendency of Czech media in dealing with foreign policy topics using a combination of quantitative content analysis and qualitative case studies of selected foreign policy events. Both quantitative and qualitative analysis, part of a longitudinal project aimed at identifying prevailing characteristics of the news coverage of Czech foreign policy, prove that the coverage of political events in the media is highly personified,viewed through the prism of personal or political interests of Czech political elites and their mutual disputes. The print media tend to present major political events as power-based conflicts between individuals or groups, rather than negotiations on public affairs supported by arguments. As in the previous years, Czech media use similar narratives and schemes and repeatedly stress national sovereignty of the Czech Republic in the context of its membership in international communities a
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Česká zahraniční politika v roce 2013
ISBN
978-80-87558-19-5
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
34-50
Počet stran knihy
471
Název nakladatele
Ústav mezinárodních vztahů
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—