Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Central Bank Communication and Interest Rates: The Case of the Czech National Bank

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10196300" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10196300 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Central Bank Communication and Interest Rates: The Case of the Czech National Bank

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We examine how written and oral central bank communications affect the level and volatility of interest rates. We use detailed daily data on the Czech central bank's communication in 2007-2012. We find that financial markets respond to central bank communication. Short-term interest rates rise if the bank communicates that economic conditions are good. The results suggest that written communication, but not oral communication, decreases the volatility of both short-term and long-term interest rates. Thetiming of communication has a key role, as comments made closer to the monetary policy meeting have a bigger calming effect on the markets. All in all, our results point to the importance of well-designed communication for reducing noise in the financial markets.

  • Název v anglickém jazyce

    Central Bank Communication and Interest Rates: The Case of the Czech National Bank

  • Popis výsledku anglicky

    We examine how written and oral central bank communications affect the level and volatility of interest rates. We use detailed daily data on the Czech central bank's communication in 2007-2012. We find that financial markets respond to central bank communication. Short-term interest rates rise if the bank communicates that economic conditions are good. The results suggest that written communication, but not oral communication, decreases the volatility of both short-term and long-term interest rates. Thetiming of communication has a key role, as comments made closer to the monetary policy meeting have a bigger calming effect on the markets. All in all, our results point to the importance of well-designed communication for reducing noise in the financial markets.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG097" target="_blank" >GBP402/12/G097: DYME-Dynamické modely v ekonomii</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Finance a úvěr

  • ISSN

    0015-1920

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    63

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    454-464

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus