Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identity, Contingency and Rigidity: The (counter-)hegemonic constructions of the identity of the media professional

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10196441" target="_blank" >RIV/00216208:11230/13:10196441 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Identity, Contingency and Rigidity: The (counter-)hegemonic constructions of the identity of the media professional

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article uses key notions of the discourse theory of Laclau and Mouffe to analyze the identity of the media professional. Within their post-structural framework, this identity is seen as over-determined, contingent and constructed but at the same time subjected to a hegemonic articulation, based on four nodal points: objectivity, autonomy, management of resources and employee-employer relations. Combined with a theoretical discussion on the (counter-)hegemonic articulations, this allows for the field of discursivity that surrounds the identity of the media professional to be (re)constructed, resulting in four dimensions that offer potential points of identification. This field of discursivity is then used and put to the test as a series of sensitizing concepts for the analysis of the seven phone-in broadcasts the program Ter Zake (on VRT - the North Belgian public broadcasting company) has organized, illustrating both the contingency of the identity of the media professional and th

  • Název v anglickém jazyce

    Identity, Contingency and Rigidity: The (counter-)hegemonic constructions of the identity of the media professional

  • Popis výsledku anglicky

    This article uses key notions of the discourse theory of Laclau and Mouffe to analyze the identity of the media professional. Within their post-structural framework, this identity is seen as over-determined, contingent and constructed but at the same time subjected to a hegemonic articulation, based on four nodal points: objectivity, autonomy, management of resources and employee-employer relations. Combined with a theoretical discussion on the (counter-)hegemonic articulations, this allows for the field of discursivity that surrounds the identity of the media professional to be (re)constructed, resulting in four dimensions that offer potential points of identification. This field of discursivity is then used and put to the test as a series of sensitizing concepts for the analysis of the seven phone-in broadcasts the program Ter Zake (on VRT - the North Belgian public broadcasting company) has organized, illustrating both the contingency of the identity of the media professional and th

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Medijska istrazivanja

  • ISSN

    1330-6928

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    90-119

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus