Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ideological status of visual representation of politics: analysis of Czech online news photographs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10173922" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10173922 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.3846/20297475.2013.832708" target="_blank" >http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.3846/20297475.2013.832708</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/20297475.2013.832708" target="_blank" >10.3846/20297475.2013.832708</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ideological status of visual representation of politics: analysis of Czech online news photographs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    During the first direct presidential election in the Czech Republic in 2013, Czech newspapers tended to support one of the final candidates. The main aim of this study is to interpret the strategies of photographic representations of the two final candidates in online medium Lidovky.cz, which had publicly declared to support the right-wing candidate, and to compare these strategies. The theoretical context of this research is built upon a visual studies approach to culture. It is mostly inspired by theissues of visual literacy, critical analysis of visual culture, image based research and by the concept of ideologies defined in terms of social knowledge, society and discourse. A semiotic analysis was used for uncovering the patterns of visual representation.

  • Název v anglickém jazyce

    Ideological status of visual representation of politics: analysis of Czech online news photographs

  • Popis výsledku anglicky

    During the first direct presidential election in the Czech Republic in 2013, Czech newspapers tended to support one of the final candidates. The main aim of this study is to interpret the strategies of photographic representations of the two final candidates in online medium Lidovky.cz, which had publicly declared to support the right-wing candidate, and to compare these strategies. The theoretical context of this research is built upon a visual studies approach to culture. It is mostly inspired by theissues of visual literacy, critical analysis of visual culture, image based research and by the concept of ideologies defined in terms of social knowledge, society and discourse. A semiotic analysis was used for uncovering the patterns of visual representation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Creativity Studies

  • ISSN

    2345-0479

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    26-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus