Ideological status of visual representation of politics: analysis of Czech online news photographs
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10173922" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10173922 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.3846/20297475.2013.832708" target="_blank" >http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.3846/20297475.2013.832708</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3846/20297475.2013.832708" target="_blank" >10.3846/20297475.2013.832708</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Ideological status of visual representation of politics: analysis of Czech online news photographs
Popis výsledku v původním jazyce
During the first direct presidential election in the Czech Republic in 2013, Czech newspapers tended to support one of the final candidates. The main aim of this study is to interpret the strategies of photographic representations of the two final candidates in online medium Lidovky.cz, which had publicly declared to support the right-wing candidate, and to compare these strategies. The theoretical context of this research is built upon a visual studies approach to culture. It is mostly inspired by theissues of visual literacy, critical analysis of visual culture, image based research and by the concept of ideologies defined in terms of social knowledge, society and discourse. A semiotic analysis was used for uncovering the patterns of visual representation.
Název v anglickém jazyce
Ideological status of visual representation of politics: analysis of Czech online news photographs
Popis výsledku anglicky
During the first direct presidential election in the Czech Republic in 2013, Czech newspapers tended to support one of the final candidates. The main aim of this study is to interpret the strategies of photographic representations of the two final candidates in online medium Lidovky.cz, which had publicly declared to support the right-wing candidate, and to compare these strategies. The theoretical context of this research is built upon a visual studies approach to culture. It is mostly inspired by theissues of visual literacy, critical analysis of visual culture, image based research and by the concept of ideologies defined in terms of social knowledge, society and discourse. A semiotic analysis was used for uncovering the patterns of visual representation.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Creativity Studies
ISSN
2345-0479
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
26-38
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—