Electoral Campaigns and Marketing Strategy : The Case Study of the Karel Schwarzenberg Campaign
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F14%3A10271989" target="_blank" >RIV/00216208:11230/14:10271989 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Electoral Campaigns and Marketing Strategy : The Case Study of the Karel Schwarzenberg Campaign
Popis výsledku v původním jazyce
The chief focus of this case study is on electoral strategy and its role in campaign strategy. Campaign strategy entails a highly complex process comprising various interdependent processes such as market analysis, research, polling, segmentation, strategic communication, opposition research, timing, ongoing analysis of the political environment and, of course, the crucial role played by the candidate himself or herself. Finally, strategy is always adapted to the type of election being run and depends upon the electoral system.
Název v anglickém jazyce
Electoral Campaigns and Marketing Strategy : The Case Study of the Karel Schwarzenberg Campaign
Popis výsledku anglicky
The chief focus of this case study is on electoral strategy and its role in campaign strategy. Campaign strategy entails a highly complex process comprising various interdependent processes such as market analysis, research, polling, segmentation, strategic communication, opposition research, timing, ongoing analysis of the political environment and, of course, the crucial role played by the candidate himself or herself. Finally, strategy is always adapted to the type of election being run and depends upon the electoral system.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Czech Journal of Social Sciences, Business and Economics
ISSN
1805-6830
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
24-30
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—